תיעוד של מוחמד סינוואר, מוביל פרויקט בניית המנהרה ואחיו של יחיא סינוואר, נוסע במנהרה (ארכיון). צילום: דו"צ

אחרי חיסול סינוואר: אלה הם יורשיו בחמאס-עזה

מוחמד סינוואר, ועז א-דין אל-חדאד, מפקד צפון הרצועה מקבלים את המושכות ברצועת עזה לאחר חיסול רב המרצחים סינוואר • אל-חדאד היה בהתחלה מח"ט העיר עזה, כעת הוא היעד המרכזי בצפון רצועת עזה • מוחמד סינוואר, אחיו של מנהיג חמאס בעזה, היה אחד ממתכנני חטיפת גלעד שליט וטבח 7 באוקטובר • הוא ניצל משורה של ניסיונות חיסול וכונה "איש הצל", שכן לא תועד במשך שנים רבות

[object Object]

מי שמקבל את המושכות ברצועת עזה אחרי חיסולו של יחיא סינוואר, הם אחיו, מוחמד סינוואר, ועז א-דין אל-חדאד, מפקד צפון הרצועה.

דו"צ דניאל הגרי בהצהרה על חיסול סינוואר %2F%2F דובר צה"ל

אל-חדאד היה בהתחלה מח"ט העיר עזה. כעת הוא היעד המרכזי בצפון רצועת עזה. דובר הצבא בערבית הציע לו בעבר להיכנע - אחרת יחוסל. בעבר התראיין אל־חדאד לאל־ג'זירה ואיים כי "ישראל תופתע במערכה הבאה". במסגרת תפקידו, הוא השתתף בתכנון ובפיקוד על מתקפת 7 באוקטובר ומעשי הטבח בישראל.

כאמור, מוחמד סינוואר, הוא אחיו של מנהיג חמאס בעזה, שפעל לשחרורו והיה מספר 4 בזרוע הצבאית. בעבר כיהן בתור מח"ט חאן יונס וקודם למפקד העל של דרום רצועת עזה. הוא ניצל משורה של ניסיונות חיסול וכונה "איש הצל", שכן לא תועד במשך שנים רבות.

עז א-דין אל-חדאד, מח"ט העיר עזה בחמאס (ארכיון), צילום: רשתות ערביות

מוחמד סינוואר היה ממובילי פרויקט מנהרות הענק בצפון רצועת עזה. בתיעוד שהגיע לידי צה"ל הוא הופיע בעודו נוסע בג'יפ בתוך המנהרה. הוא נולד ב־1975 במחנה הפליטים של חאן יונס והתחנך בבית ספר של אונר"א. הוא הצטרף לגדודי עז א־דין אל־קסאם כשעוד היה נער. בשנים הבאות הוא נעצר על ידי ישראל ועל ידי הרשות הפלשתינית. עם פרוץ האינתיפאדה השנייה הצליח להשתחרר.

יחיא סינוואר חוסל, צילום: AFP

עם שחרורו התקדם בשרשרת הפיקוד של חמאס, ובשנת 2005 מונה למח"ט ח'אן יונס. בהמשך, השתלב גם במועצה הצבאית. מוחמד סינוואר עמד מאחורי שורה של פיגועי טרור והיה אחד ממתכנני חטיפת גלעד שליט וטבח 7 באוקטובר. לפי דיווחים ערביים, הוא היה יעד לסדרת ניסיונות חיסול.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...