מקורות פלשתיניים: "חיסול סינוואר זו המכה הכי הקשה לחמאס מאז הקמתו"

המקורות דיברו על "חלל שיהיה קשה למלא" • מלבד היותו אדריכל טבח 7 באוקטובר, הם ציינו כי הוא היה בעל השפעה שאין דומה לה על הזרוע הצבאית • "כרגע אין אף אחד במעמד של סינוואר - במיוחד אחרי חיסול של רוב אנשי המעגל"

יחיא סינוואר. צילום: ללא

מקורות פלשתיניים יודעי דבר אמרו לעיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" כי חיסול סינוואר הוא "המכה הכי קשה" לארגון מאז הקמתה - וזאת למרות חיסול של בכירים אחרים. המקורות דיברו על "חלל שיהיה קשה למלא". הם העריכו כי החיסול יטביע את חותמו על המצב הנוכחי ברצועה, על גורל הארגון עצמו ואולי על העימות האזורי בין ישראל לאיראן.

לפי המקורות, סינוואר אינו מנהיג רגיל של חמאס. מלבד היותו אדריכל טבח 7 באוקטובר, הם ציינו כי הוא היה בעל השפעה שאין דומה לה על הזרוע הצבאית. לטענתם, הוא היה גם סמל להעמקת הברית עם איראן, שתורגמה להסכם על מימון, חימוש וייעוץ. עוד מסרו כי בתקופתו ההחלטות המדיניות והצבאיות התרכזו בידיו של סינוואר והחיסול מהווה הצלחה יוצאת דופן מבחינת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מחבלים חודרים לישראל ב-7 באוקטובר, צילום: רויטרס

המקורות הוסיפו: "לחמאס יש היררכיה, שלוקחת בחשבון אפשרות של חיסול אחד ממנהיגיו. אבל כרגע אין אף אחד במעמד של סינוואר - במיוחד אחרי חיסול של רוב אנשי המעגל", שהחליטו על מתקפת 7 באוקטובר.

לדבריהם, חמאס נמצא במצור והיכולת להציל אותו שונה מהיכולת של חיזבאללה, שיכול לפנות לאיראן. "זאת טעות להעריך שחיסול סינוואר יסיים את חמאס אבל זו גם טעות להאמין שזה לא יחליש אותו. בהיעדרו תהליך קבלת ההחלטות יהיה קשה ואיטי יותר. במיוחד בכל הנוגע לתיאום בין הזרוע הצבאית להנהגה המדינית", אמרו המקורות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר