בעולם מגיבים: "עכשיו על חמאס להניח את נשקו"

נשיא צרפת: "אנחנו דורשים לשחרר את כל בני הערובה" • שרת החוץ של גרמניה: "סינוואר היה רוצח ברוטאלי שרצה להשמיד את ישראל" • מזכ"ל נאט"ו: "לא אתגעגע אליו" • לאחר החיסול, שוחחו מזכיר ההגנה האמריקני אוסטין ושר ההגנה גלנט

סינוואר. "לא נתגעגע". צילום: אי.אף.פי

עם ההודעות הרשמיות הראשונות על מותו של יחיא סינוואר, החלו לזרום גם תגובות המנהיגים לחיסול הארכי-מחבל. 

"יחיא סינוואר היה האחראי העיקרי לפיגועי הטרור ולמעשים הברבריים של 7 באוקטובר", מסר נשיא צרפת עמנואל מקרון. "ביום זה, אני חושב על הקורבנות, בהם 48 מבני ארצנו, ועל יקיריהם. צרפת דורשת לשחרר את כל בני הערובה שעדיין מוחזקים בידי חמאס".

"יחיא סינוואר היה רוצח ברוטלי וטרוריסט שביקש להשמיד את ישראל ואת עמה", הודיעה שרת החוץ של גרמניה, אנאלנה ברבוק. "כמוח שמאחורי מתקפות הטרור ב-7 באוקטובר, הוא הביא למוות של אלפי בני אדם ולסבל אין קץ לכל האזור. עכשיו חמאס חייב לשחרר את כל החטופים ולהניח את נשקו. הסבל של העם בעזה צריך להסתיים סוף כל סוף".

רוטה בבריסל, היום, צילום: רויטרס

"אם סינוואר מת, אני אישית לא אתגעגע אליו", מסר מזכ"ל נאט"ו, מארק רוטה. 

גם מחוקקים אמריקנים הצטרפו לברכות. הדמוקרט כריס קונס, החבר בוועדת יחסי החוץ של הסנאט, אמר כי החיסול "השיב את הצדק על כנו".  

הסנאטור הרפובליקני לינדזי גראהם אמר כי החיסול הוא "מכה עצומה לחמאס ולאיראן", התומכת בחמאס. "הנקמה הסופית באיראן ובשלוחות הטרור שלהתהיה בהחלפת הטרור והשנאה בביטחון בר קיימא, שלום ושגשוג באזור".

חבר בית הנבחרים, הדמוקרט ריצ'י טורס מניו יורק, פרסם הודעה ברשת X וכתב: "יחיא סינוואר, המוח שמאחורי אחד הימים הקטלניים ביותר עבור העם היהודי מאז השואה, מת".

לאחר החיסול, שוחחו מזכיר ההגנה האמריקני אוסטין ושר ההגנה גלנט.

שגריר גרמניה בישראל, שטפן זייברט, שיתף את ההודעה של מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים, שבה החשש לגורלם וכתב: "זה בדיוק מה שחשבתי כאשר שמעתי את החדשות: צריך לנצל את הרגע הזה כדי להביא את החטופים הביתה. השמחה האמיתית לא תהיה בחיסול הרוצח הנורא הזה אלא בכך שתיפתח הדלת לשיבת החפים מפשע ולסיום המלחמה".

הידיעה תתעדכן בתגובות נוספות ככל שיגיעו.  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר