ביקור ראשון מסוגו מזה שנים: נשיא מצרים נפגש עם שר החוץ האיראני בקהיר

דובר לשכתו של א-סיסי מסר כי הפגישה עסקה בהתפתחויות באזור • הנשיא הדגיש בפגישה את עמדת המצרים המתנגדת להרחבת מעגל הסכסוך ותומכת בהפסקת אש, כדי למנוע הידרדרות למלחמה אזורית כוללת

נשיא מצרים נפגש עם שר החוץ האיראני בקהיר. צילום: רשתות ערביות

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי נפגש היום (חמישי) עם שר החוץ האיראני עבאס עראקצ' שהגיע לקהיר. מדובר בביקור ראשון מסוגו מזה שנים שמקיים השר האיראני, במסגרת סבב הפגישות שלו במדינות במזרח התיכון.

דובר לשכתו של א-סיסי מסר כי הפגישה עסקה בהתפתחויות באזור. הנשיא הדגיש בפגישה את עמדת המצרים המתנגדת להרחבת מעגל הסכסוך ותומכת בהפסקת אש, כדי למנוע הידרדרות למלחמה אזורית כוללת, שתהיה בעלת השלכות מסוכנות. במפגש השתתף גם שר החוץ המצרי בדר עאבד אל-עאטי.

נשיא מצרים א-סיסי (ארכיון), צילום: רויטרס

טהרן וקהיר לא ניהלו יחסים רשמיים מאז המהפכה האסלאמית באיראן. עם זאת, שתי המדינות שומרות על ערוצי תקשורת ביניהן בנוגע לשורה של סוגיות אזוריות. אחד הנושא המרכזיים הוא פעילות הטרור של החות'ים בים האדום, שפוגעת בהכנסות של מצרים מתעלת סואץ.

המצרים ניסו להיעזר באיראנים כדי להפעיל לחץ על המיליציה התימנית ללא הואיל. לפני שנה התחממו היחסים בין המדינות והותר לאיראנים להגיע למצרים עם ויזת תיירים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר