הנשיא א-סיסי והגנרל רשאד. צילום: רשתות חברתיות

ישפיע על מאמצי התיווך? נשיא מצרים מינה ראש מודיעין חדש

עבאס כאמל, ששימש בתפקיד בשבע השנים האחרונות, יהפוך לשליחו המיוחד של א-סיסי ולמתאם מנגנוני הביטחון • הגנרל חסן מחמוד רשאד יחליף אותו באחד מתפקידי המפתח בשלטון המצרי

[object Object]

חילופי גברי בקהיר: נשיא מצרים א-סיסי מינה היום (רביעי) את עבאס כאמל ליועצו המיוחד. לתפקיד ראש המודיעין החדש, מונה הגנרל חסן מחמוד רשאד.

כבר שנה שכאמל, במסגרת תפקידו כראש המודיעין המצרי, מהווה את אחד הגורמים המרכזיים בתיווך בין ישראל לחמאס על הפסקת אש והסכם לשחרור חטופים.

כאמל גם ניהל את מאמצי התיווך בסבבי הלחימה בעזה במהלך השנים האחרונות. היום הוא מסיים קדנציה של כמעט שבע שנים בתפקיד אחרי שמונה בינואר 2018. כאמל ישמש מעתה ואילך בתפקידים חדשים מלבד יועץ: המתאם הכללי של מנגנוני הביטחון ושליח מיוחד של הנשיא. על כן, מסתמן שהוא עדיין יהיה מעורב במגעי התיווך.

עבאס כמאל ראש המודיעין המצרי, צילום: אי.פי.אס

בעבר כאמל שימש בתור ראש לשכתו של א-סיסי, כשזה שימש בתור רמטכ"ל צבא מצרים. אחר כך מונה לראש לשכת הנשיאות של א-סיסי, כשהפך לנשיא בעקבות ההפיכה נגד האחים המוסלמים. מדובר למעשה באחד האנשים המקורבים ביותר לנשיא המצרי.

חסן מחמוד רשאד הושבע על החוקה המצרית בפני א-סיסי. מדובר בגנרל מצרי בדרגת "ליווא" המקבילה לאלוף בצה"ל. הוא בוגר המכללה הטכנית הצבאית ושימש בתפקידים שונים במנגנון המודיעין הכללי של מצרים עד למינויו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו