"התעלומה" נגמרה: מפקד כוח קודס האיראני הופיע בפומבי בשדה תעופה באיראן

לאחר תקיפה ישראלית בדאחייה בסוף ספטמבר הופצו פרסומים לא מאומתים לגבי מותו או פציעתו של איסמעיל קאאני • גורמים איראנים אישרו ל"רויטרס" כי קאאני נכח בביירות בימים שלפני ההפצצה האווירית

קאאני עם כתב הטלוויזיה האיראנית. צילום: רשתות ערביות

מפקד כוח קודס האיראני, איסמעיל קאאני, הלילה (שבין שני לשלישי) הופיע לפנות בוקר בפומבי בשדה התעופה מהרבאד באיראן, במהלך ההמתנה לארון של בכיר הארגון בלבנון, עבאס נילפרושאן. המפקד שחוסל יחד עם נסראללה בביירות.

קאאני הופיע בפומבי בשדה התעופה מהרבאד באיראן, צילום: רשתות ערביות

בסוף ספטמבר ישראל תקפה בדאחייה הדרומית של ביירות את יורשו המיועד של מזכ"ל חיזבאללה, האשם ספי א-דין. לפי הערכות בישראל, ממשיכו של נסראללה נהרג בתקיפה.

כמה ימים לאחר מכן, הופצו פרסומים לא מאומתים לגבי מותו או פציעתו של קאאני בתקיפה. בהמשך, גורמים איראנים אישרו ל"רויטרס" כי קאאני נכח בביירות בימים שלפני ההפצצה האווירית על הבונקר התת-קרקעי. בהמשך, דוברים במשמרות המהפכה טענו כי הוא בריא ושלם.

לאחרונה פורסמו שני דיווחים - ברשת "סקיי ניוז" ובאתר "מידל איסט אייז" - שבהם נטען כי קאאני שהה בחקירה של משמרות המהפכה. מקורות מסרו ל"סקיי ניוז" כי קאאני נחקר בחשד לפריצת מודיעין, ואף פונה לבית החולים אחרי שלקה בליבו. באיראן שוב הכחישו זאת.

כתב הערוץ הלבנוני "אל-מיאדין" שנמצא באיראן דיווח כי טהרן שלחה מסר בתיעוד החי של קאאני כדי להגיב ל"כלי התקשורת שהפיצו נרטיבים שקריים לחלוטין לגביו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר