דיווח לבנוני: שלושה מועמדים מובילים להחלפת נסראללה בהנהגת חיזבאללה

העיתון "א-נהאר" מציג את המועמדים הפוטנציאליים: נעים קאסם, השייח' מוחמד יזבק ואיברהים אמין א-סייד • הארגון דוחה את הליך המינוי הרשמי • למרות השמועות שאיראן מינתה שליח מטעמה לפקד על חיזבאללה באופן זמני - ארגון הטרור עדיין לא אישר או הכחיש אותן

תמונתו של נסראללה בביירות, לבנון. צילום: רויטרס

העיתון הלבנוני "א-נהאר" פרסם היום (שני) מאמר שעוסק במועמדים הפוטנציאליים להחלפת המזכ"ל חסן נסראללה שחוסל, זאת לאחר שגם היורש המיועד שלו, האשם ספי א-דין, נהרג בתקיפה ישראלית.

אמין א-סייד, ראש המועצה הפוליטית., צילום: לא קרדיט

למרות השמועות שאיראן מינתה שליח מטעמה לפקד על חיזבאללה באופן זמני - ארגון הטרור עדיין לא אישר או הכחיש אותן. עם זאת, בחיזבאללה רמזו שהם דוחים את הליך המינוי של המזכ"ל החדש עד לזמן המתאים. כמו כן, דווח כי כרגע מנהלת הארגון "הנהגה משותפת".

בעיתון נכתב כי מדובר כעת על שלושה מועמדים בעלי הכישורים והלגיטימציה להיכנס לנעליו של נסראללה. לפי הדיווח, שלושת הבכירים הם סגן המזכ"ל הנוכחי נעים קאסם, השייח' מוחמד יזבק (ראש מועצת ההלכה) ואיברהים אמין א-סייד (ראש המועצה הפוליטית).

מוחמד יזבק, ראש המועצה ההלכתית., צילום: ללא קרדיט

קאסם ויזבק הם מועמדים טבעיים בגלל החברות שלהם במועצת השורא - פורום ההנהגה העליון של חיזבאללה. שניהם גם לוקחים על עצמם סמכויות נוספות. עם זאת, בעיתון "א-נאהר" מציינים כי שניהם סובלים מקשיים בדרך לתפקיד, גם ללא הסיכון שיחוסלו.

בעיתון הלבנוני צוין כי נעים קאסם "לא מוצא בעצמו את היכולת לקחת את התפקיד", ולא חושב שהוא יכול להנהיג את חיזבאללה בעת הנוכחית. הוא סבור שהוא מספר 2, שיכול לנהל תיקים מסוימים כמו תיק הבחירות. לגבי השייח' יזבק, הוא סובל מזה זמן ממחלות שמקשות עליו להתנהל.

סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם, צילום: רויטרס

בהתבסס על כך, תשומת הלב מופנת לאיברהים אמין א-סייד בתור מי שיכול לקבל על עצמו את הנהגת חיזבאללה. ב"א-נהאר" ציינו כי אמין א-סייד הוא גם חוקר דת וגם בן ל"משפחת נכבדים". כמו כן, הוא יחסית גורם מוכר ונשא את המסר הראשון של חיזבאללה ב-1985. אמין א-סייד גם שימש במשך כמה שנים בתור דובר המפלגה ובהמשך עמד בראש הסיעה בפרלמנט הלבנוני. בכל מקרה, הודגש, מדובר באחד המועמדים המרכזיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר