דיווח: ראש השב"כ העביר לאיראן מסר חריף דרך קהיר

מקורות ערביים דיווחו כי ההערכה בישראל ובמצרים היא שהקפאון בעניין עסקת חטופים עלול להמשיך עד אחרי הבחירות לנשיאות בארה"ב • הצדדים דנו בקהיר על האפשרות של נוכחות כוחות בינלאומיים או ערביים במסדרון נצרים

ראש השב"כ רונן בר. צילום: קוקו

העיתון הפרו-קטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח היום (שני) ממקורותיו כי הפגישה בין ראש השב"כ רונן בר לראש המודיעין המצרי עבאס כאמל השבוע הסתיימה מבלי לשבור את הקפאון במו"מ על הפסקת אש בעזה והסכם לשחרור חטופים מול חמאס.

מעבר לזה, מקורות מצריים הוסיפו כי ראש השב"כ ביקש מקהיר להעביר מסר לטהרן בעניין ההסלמה האחרונה. זאת, על רקע המגעים האחרונים בין מצרים לאיראן. המסר כלל איתות בדבר התגובה הישראלית הצפויה ואזהרה לאיראן שלא להגיב ולפגוע במתקנים אזרחיים או מתקני ציבור. יצוין כי שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י צפוי לבקר במצרים בזמן הקרוב.

עבאס כמאל, צילום: אי.פי.איי

לפי הדיווח, הצדדים הסכימו שקיימים קשיים בהשגת הפסקת אש בעזה או הסכם שחרור חטופים בעת הנוכחית. עוד נטען כי כל האינדיקציות מצביעות על כך שהקפאון עלול להמשיך עד אחרי הבחירות לנשיאות בארה"ב, שיתקיימו ב-5 בנובמבר. כלומר, יותר משלושה שבועות.

ב"אל-ערבי אל-ג'דיד" דווח כי הדיונים בין ראש השב"כ לבכיר המצרי נגעו בעיקר להסדרי ביטחון בגבול שבין רצועת עזה לצפון חצי האי סיני, בהקשר של הכנת התנאים, אם תצוץ ההזדמנות בעתיד להסכם שחרור חטופים.

מסדרון נצרים (ארכיון), צילום: חנן גרינווד

נוסף על כך, דווח כי הצדדים דנו בקהיר על האפשרות של נוכחות כוחות בינלאומיים או ערביים במסדרון נצרים שבמרכז רצועת עזה ובציר פילדלפי הסמוך לגבול המצרי. כמו כן, נדונה ההשתתפות של מצרים בכוחות שיפרסו לאורך הגבול. עם זאת, באופן רשמי קהיר דבקה בעמדתה כי יש לחזור למצב שקדם ל-7 באוקטובר.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר