מסתמן: מכה נוספת לרשת מלביני הכספים של חיזבאללה

צה"ל פגע בבן משפחת תאג' א-דין, שעסקיה הבינלאומיים מסייעים לארגון הטרור במערך הלבנת הכספים שלו • מוקדם יותר השבוע פורסם בארה"ב כי ישראל הצליחה להנחית מכה קשה על מערך הבנקאות וגיוס המזומנים של חיזבאללה

עלי תאג' א-דין. צילום: רשתות חברתיות

מקורות לבנוניים דיווחו אמש (ראשון) כי ראש העירייה לשעבר של חנאווי באזור צור, עלי תאג' א-דין, נהרג בתקיפה אווירית של צה"ל על ביתו. אלא שלא מדובר רק בחבר מועצה עירונית. משפחתו מהווה את אחד הברגים המרכזיים במכונות המזומנים של חיזבאללה.

בשנת 2010 משרד האוצר האמריקני הטיל סנקציות על אדם בעל אותו שם בדיוק בעיירה חנאווי, בשל גיוס תרומות לתמיכה בחיזבאללה. מבדיקה עולה שמדובר בבן משפחתו של עלי, ראש המועצה שחוסל.

תיעוד מהזירה: תקיפה מחוץ לדאחייה בביירות // רשתות ערביות

באתר משרד האוצר האמריקני מציינים כי קרוב המשפחה, עלי תאג' א-דין, היה מפקד לשעבר בחיזבאללה בעיירה חנאווי, שבאזור צור. עיירה שכוללת אלפי תושבים בלבד.

לפי האתר, הוא סיפק מזומנים לחיזבאללה בסכום שהגיע למיליון דולר באותה עת. כמו כן, נכתב כי הוא היה גורם משמעותי בחברת בנייה שהופעלה על ידי חיזבאללה, שגם יורטה על ידי הסנקציות האמריקניות.

העסקים הבינלאומיים של משפחת תאג' א-דין הגיעו למדינות באפריקה כמו גמביה, סיירה לאון, אנגולה והרפובליקה הדמוקרטית של קונגו. העסקים התמקדו בסחר ביהלומים, בנדל"ן ובענפים נוספים. בן המשפחה המפורסם ביותר הוא קאסם תאג' א-דין, שהוגדר על ידי ארה"ב בתור טרוריסט בינלאומי והוסגר לידיה ב-2017 מהשלטונות במרוקו. ב-2020 הוא שוחרר מהכלא בארה"ב וחזר ללבנון.

סניף "אל-כרד אל-חסן", המוסד הבנקאי של חיזבאללה, צילום: רשתות חברתיות

אחד העסקים הוא חברה בשם "טג'קו". דרך העסק קאסם תאג' א-דין תמך בחיזבאללה במיליוני דולרים. מאז שנת 2007 עלי תאג' א-דין השתמש בחברה כדי לרכוש ולפתח נכסים בתוך לבנון מטעם חיזבאללה. לחברה היו גם נכסים במדינת גמביה שבאפריקה.

בסוף השבוע דיווח אתר החדשות Voice of America כי ישראל מצליחה לשבש את שלושת מקורות ההכנסה הנזילים של ארגון הטרור בלבנון. לפי הפרסום, התקיפות של צה"ל פגעו בסניפים של "אל-כרד אל-חסן" בדאחייה הדרומית של ביירות. מדובר בגוף פיננסי של חיזבאללה שנמצא תחת סנקציות אמריקניות.

כמו כן, בנקאים לבנונים שסייעו כספית לחיזבאללה ברחו לחו"ל ומטוסים של איראן, שהיו מעבירים מזומנים, לא נחתו בביירות בגלל אזהרות ישראליות.

נראה שהפגיעה בבן משפחת תאג' א-דין מהווה עוד צעד במהלך הזה, שנועד לשרת שני יעדים. להיפטר ממלביני הכספים בחיזבאללה ולהבריח אחרים. תפקידו בעירייה מעלה שאלות לגבי השימוש שהמשפחה עשתה בכסף של הרשות המקומית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר