ביידן ביקש מראש הממשלה, והדרג המדיני הורה לצה"ל - צמצמו את התקיפות בביירות

מקורות מסרו לערוץ "אל-חדת'" כי הבירה הלבנונית לא מותקפת מזה כמעט שלושה ימים בגלל השיחה • נתניהו וביידן דיברו ביום רביעי שעבר • התקיפה האחרונה בוצעה בערב חמישי • בצה״ל מסרו: "נלחמים להשגת מטרות המלחמה, על פי תכנית סדורה ובהתאם להנחיות הדרג המדיני"

ביידן ונתניהו. צילום: אי.אף.פי/אי.פי.אי

כבר כשלושה ימים שישראל לא תקפה בביירות. הערוץ הסעודי "אל-חדת'" דיווח הערב (ראשון) ממקורותיו כי הפקודות לא לתקוף בבירה הלבנונית הגיעו לאחר שיחה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

תיעוד מהזירה: תקיפה מחוץ לדאחייה בביירות // רשתות ערביות

התקיפה האחרונה בעיר כוונה בערב חמישי נגד בכיר חיזבאללה וופיק ספא. לפי הדיווחים ספא נפצע קשה אך שרד את ההפצצה, שבה נהרגו יותר מ-20 לבנונים. השיחה בין נתניהו לביידן התקיימה יום לפני כן, ברביעי.

לאחר שיחת נתניהו וביידן, הדרג המדיני הורה לצה״ל שלא לתקוף בביירות. בפועל, צה״ל לא תקף בביירות מאז יום חמישי. בצה״ל מסרו בתגובה: ״צה״ל נלחם להשגת מטרות המלחמה, על פי תכנית סדורה ובהתאם להנחיות הדרג המדיני. לא נתייחס לשיח בין צה״ל לדרג המדיני״.

ההרס בביירות, צילום: אי.פי

גורם מדיני מסר: "הדיווח על הנחייה כביכול של הדרג המדיני לצה״ל להפסיק או לצמצם תקיפות בביירות, הוא שקרי לחלוטין. ישראל שומרת על חופש-פעולה בכל מקום בלבנון - בהתאם להימצאות המטרות".

ביום חמישי צה"ל ביצע שתי תקיפות אוויריות במרכז ביירות, ובפעם השלישית מתחילת המלחמה מדובר מחוץ לרובע הדאחייה - שנחשב למעוז חיזבאללה. היעד בתקיפות הוא וופיק ספא, איש אמונו של מזכ"ל ארגון הטרור לשעבר חסן נסראללה, שחוסל בתקיפת צה"ל בדאחייה.

משרד הבריאות הלבנוני הודיע כי 22 בני אדם נהרגו ו-117 נוספים נפצעו בתקיפות בביירות. במקביל, גורם ביטחון לבנוני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי התקיפה כוונה ל"גורם אחד לפחות בחיזבאללה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר