דיווח ערבי: מפקד המערך האווירי של חמאס מת מפצעיו

סאמר אבו דקה, שעמד בראש מערך הכטב"מים של ארגון הטרור, נפגע בתקיפת צה"ל בחאן יונס בחודש שעבר • בתחילת המלחמה חוסל גם עיסאם אבו רכבה, ראש המערך האווירי של חמאס, בתקיפת צה"ל

מפקד מערך הכטב"מים של חמאס, סאמר אבו דקה. צילום: רשתות חברתיות

הערוץ הסעודי "אל-ערביה" דיווח היום (ראשון) ממקורותיו כי מפקד מערך הכטב"מים של חמאס, סאמר אבו דקה, מת מפצעיו, אחרי שנפגע באורח קשה בתקיפה באזור חאן יונס.

ב-10 בספטמבר, דובר צה"ל הודיע כי הותקף המחבל סאמר אסמעיל חדר אבו-דקה. כמו כן, הותקפו באותה פעולה גם המחבלים אסאמה טבש, ראש מחלקת התצפיות והמטרות במטה המודיעין הצבאי ואיימן מבחוח, בכיר נוסף בארגון הטרור.

תנועת העזתים המתפנים ממזרח חאן יונס

כלי תקשורת פלשתיניים דיווחו באותו זמן על עשרות הרוגים בתקיפה באזור ההומניטארי שממערב לחאן יונס. מנגד, בצה"ל מסרו כי מדובר במספרים מוגזמים.

סאמר אבו דקה מצטרף לאיימן סיאם, ראש המערך הרקטי שגם חוסל במהלך המלחמה. מדובר באחד מבכירי הזרוע הצבאית בחמאס שהחזיק בתפקיד מקביל למפקד חטיבה והיה אחראי על שיגור הרקטות מרצועת עזה.

בתחילת המלחמה חוסל גם עיסאם אבו רכבה, ראש המערך האווירי של חמאס, בתקיפת צה"ל. הוא היה אחראי על ניהול מערכי הכטב"מים, הרחפנים, הגילוי האווירי, מצנחי הרחיפה וההגנה האווירית של חמאס. אבו רכב השתתף גם בטבח 7 באוקטובר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר