העיתונאית הלבנונית גילתה בראיון כי חיזבאללה מנסה לפגוע בה - וסופגת איומים על חייה

מרים מג'דלוני הסתבכה בסערה ציבורית לאחר שרמזה כי פעילי חיזבאללה מעורבים למעשה בפעילות טרור ומהווים מטרות לגיטימיות • היא גם הואשמה בכך שהיא מפרסמת מסרים דומים לאלה של דובר צה"ל בערבית • לצד איומים על חייה בעקבות דבריה, גם קרובי משפחתה הוציאו הצהרה שבה נכתב כי הם מתנערים ממנה

מרים מג'דלוני. צילום: רשתות ערביות

העיתונאית הלבנונית שמשגעת את חיזבאללה: מרים מג'דלוני הסתבכה בסערה ציבורית לאחרונה, כשרמזה שפעילי חיזבאללה מהמערך הרפואי שלו, מעורבים למעשה בפעילות טרור ומהווים מטרות לגיטימיות. בעקבות כך, מג'דלוני ספגה איומים על חייה. היא גם הואשמה בכך שהיא מפרסמת מסרים דומים לאלה של דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי.

השערורייה של מגישת החדשות הלבנונית (ארכיון)

הביקורת של מג'דלוני, שהגיעה אחרי תקיפה ישראלית נגד לשכה של המערך בביירות, סיבכה אותה אפילו עם בני משפחתה. לאחרונה היא פרסמה הצהרה של קרוביה, שבה נכתב כי הם מתנערים ממנה. ההודעה החריגה הגיעה בעקבות אותה ביקורת על אנשי המערך הרפואי של חיזבאללה.

מג'דלוני היא כתבת ערוץ החדשות הלבנוני MTV מאז שנת 2019, ועבדה קודם לכן בתור עיתונאית עצמאית באתר "אל-ערבי אל-ג'דיד". MTV נחשב לערוץ ביקורתי יחסית כלפי חיזבאללה, שנותן במה לקולות מהאופוזיציה בלבנון. בימים האחרונים התלונן אחד מדוברי חיזבאללה כי כלי תקשורת מקומיים משרתים את "התעמולה של ישראל".

בראיון לתקשורת הלבנונית אמרה העיתונאית: "הבעיה של מפלגת עלי חמינאי בלבנון או של חיזבאללה איתי, היא לא רק סוגיה של דעה עיתונאית או עמדה פוליטית. זאת בעיה מהותית ואוניברסלית. נשים התמידו בעימות במשך שנים עם ח'ומייני (מוביל המהפכה האסלאמית באיראן)".

חמינאי (ארכיון), צילום: West Asia News Agency

"המאמץ שניהלו כלפיי הטרוריסטים של עלי חמינאי בלבנון כדי לשפוך את דמי ולהשתמש במערכת המשפט כדי להשתיק אותי בתור מתנגדת המשטר האיראני ועוזריו באזור, אם היו משקיעים רבע מזה על ישראל אז הם לא היו צריכים להפוך אותי ל'סוכנת', לטענתם, כדי לכסות על גודל פירצת האבטחה של המנהיגים והסוכנים בפועל שלהם", צייצה לאחרונה ברשת X.

בציוץ אחר, לעגה העיתונאית לחיזבאללה שממתין להתערבות של איראן. "האינטרסים האיראנים הם מעל לכל שיקול. מי שמחכה לעלי חמינאי שיציל אותו ימתין הרבה זמן. כוח האדם של משמרות המהפכה האיראניים לא ישתתף בחזית התמיכה (של חיזבאללה)".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר