דיווח: איראן איימה על מדינות המפרץ אם יסייעו לתגובה הישראלית

ה"וול סטריט ג'ורנל": טהרן העבירה מסר לירדן, לאיחוד האמירויות, לערב הסעודית ולקטאר שהן יהיו "יהיו הבאות בתור", אם המרחב האווירי שלהן ישמש את התקיפה • "מדינות המפרץ חוששות מפגיעה במתקני הנפט שלהן"

מתחם לזיקוק נפט בערב הסעודית. צילום: רויטרס

טהרן מאיימת על מדינות המפרץ: אם המרחב האווירי שלכן ישמש לתקיפה הישראלית, נתקוף אתכן - כך חושף ה"וול סטריט ג'ורנל".

לפי הדיווח, איראן העבירה את המסר בערוצים הדיפלומטיים גם לבעלות ברית אחרות של ארה"ב במזרח התיכון. לדברי בכירים ערבים ששוחחו עם ה"ג'ורנל", המדינות שקיבלו את האיומים הן ירדן, איחוד האמירויות, ערב הסעודית וקטאר. בכל אחת מהן נמצאים כוחות אמריקניים. לפי הדיווח, נציגי המדינות מסרו לממשל ביידן כי אינן מעוניינות בכך שהתשתית הצבאית שלהן או המרחב האווירי ישמשו את ארה"ב או את ישראל לכל פעולה התקפית נגד איראן.

תזכורת: איראן תקפה בכ-180 טילים בליסטיים בתחילת החודש ונמצאת בכוננות לקראת תגובה ישראלית. בטהרן איימו שאם ישראל תפגע במתקני הגרעין או במתקני נפט, היא תגיב בירי לעבר תשתיות אזרחיות בארץ.

ב"ג'ורנל" מציינים כי על אף שהאיומים האיראניים עמומים, במדינות המפרץ לא רוצים לקחת סיכונים ביחס למתקני הנפט, למרות מטריית ההגנה האמריקנית.

מטוסי F-35 "אדיר", צילום: דובר צה"ל

לישראל, מציינים בעיתון האמריקני, יש נתיבים נוספים להגיע לאיראן - האחד מעל סוריה, שבה חיל האוויר חופשי לטוס, ומעל עיראק, שהגנתה האווירית אינה יכולה להתמודד עם מטוסי חמקן. 

נתניהו ואנשיו במהלך השיחה עם ביידן, השבוע, צילום: לשכת ראש הממשלה

השבוע שוחחו נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו על התגובה הישראלית הצפויה. פקידים אמריקנים אמרו כי אינם יודעים עוד מה יהיה עיתוי התגובה ומה יהיו מטרותיה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר