יעד התקיפה בביירות: וופיק ספא - איש המו"מ המיוחד של חיזבאללה | פרופיל

בכיר ארגון הטרור, יליד הכפר זבדין בן ה-64 נמנה עם "דור המייסדים" • הוא שימש בתפקיד ראש הוועדה הביטחונית ונחשב לגורם מרכזי בניהול קשרי החוץ והביטחון של ארגון הטרור • על פי דיווחים, הוא היה אחד מאנשי אמונו של נסראללה

יעד החיסול בביירות - בכיר ביטחוני בחיזבאללה ופיק ספא. צילום: רשתות ערביות

וופיק ספא הוא בכיר בחיזבאללה, בן 64, יליד הכפר זבדין בדרום לבנון והוא, על פי מקורות, יעד התקיפה בביירות הערב (חמישי).

תיעוד מהזירה: תקיפה מחוץ לדאחייה בביירות // רשתות ערביות

ספא הצטרף לארגון הטרור ב-1984 ונמנה עם "דור המייסדים". הוא שימש בתפקיד ראש הוועדה הביטחונית לתקופה ארוכה. כמו כן, הוא נחשב לגורם מרכזי בניהול קשרי החוץ והביטחון של חיזבאללה.

בין היתר מילא תפקיד משמעותי בהליכי מו"מ בחו"ל ובתוך לבנון. כך למשל הוא היה מעורב במגעים לעסקאות שבויים מול ישראל.

מדובר באחד מאנשי אמונו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה שחוסל. הוא גם נהנה מקשרי אמון עם פוליטיקאים נוצרים בלבנון כמו ג'ובראן באסיל.

תיעוד מזירת התקיפה בלבנון, צילום: רשתות ערביות

ב-2008, במסגרת תפקידו ביחידת הקישור של הארגון, וופיק ספא הציג לתקשורת הזרה את ארונותיהם של החללים אהוד גולדווסר ואלדד רגב זכרם לברכה. השניים נהרגו ונחטפו על ידי ארגון הטרור בפיגוע שהוביל למלחמת לבנון השנייה. ספא הציג את הארונות במסגרת העסקה להחזרתם.

בכירי חיזבאללה וופיק ספא והאשם ספי א-דין, צילום: רשתות ערביות

בכלי תקשורת לבנוניים דיווחו על תקיפה ישראלית במרכז ביירות. בתיעודים שהופצו ברשתות נראה עשן מיתמר מבניין רב-קומות, בשכונה במרכז העיר. לפי הדיווחים, שלוש קומות בבניין קרסו. על פי דיווחים אחרים, שני בניינים הופצצו בו-זמנית, וישנם לפחות שני הרוגים וכמה פצועים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר