דיווח: ממשל ביידן מנצל את המלחמה מול חיזבאללה על מנת להביא לבחירת נשיא חדש בלבנון

בכירים אמריקנים, ביניהן בלינקן והוכשטיין, פנו לקטאר, מצרים וערב הסעודית כדי שיתמכו בבחירת נשיא חדש בלבנון, כך דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" • הממשל האמריקני מבקש לנצל את ההתקפה הישראלית על חיזבאללה להחלשת השפעתו במדינה • החשש: שינוי פוליטי במהלך לחימה עלול להוביל לעימות פנימי בלבנון

מחבלי חיזבאללה במצעד לוויה בדרום לבנון. צילום: אי.פי.איי

הממשל האמריקני מנצל את המלחמה מול חיזבאללה כדי להשפיע על הפוליטיקה הלבנונית, במטרה להביא לבחירת נשיא חדש במדינה, כך דווח הלילה (בין רביעי לחמישי) ב"וול סטריט ג'ורנל".

על פי הדיווח, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, והשליח האמריקני למזרח התיכון עמוס הוכשטיין, פנו לאחרונה למנהיגים בערב הסעודית, מצרים וקטר, כדי לזכות בתמיכתם במאמץ זה. היוזמה האמריקנית שואפת לסיים את החלל השלטוני שנוצר מאז סיום כהונתו של הנשיא מישל עאון בשנת 2022, שהותירה את לבנון במצב של חוסר הנהגה יציבה.

נשיא לבנון מישל עאון (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

דובר מחלקת המדינה האמריקנית, מאט מילר, הבהיר כי ארצות הברית שואפת לשחרר את לבנון מאחיזתו של חיזבאללה ולשנות את מאזן הכוחות במדינה.

בינתיים, בלבנון עצמה, דמויות מפתח כמו ראש הממשלה נג'יב מיקאתי ויושב ראש הפרלמנט נביה ברי הביעו תמיכה בבחירת נשיא חדש, אך שמרו על יחסים קרובם עם חיזבאללה. מנגד, נעים קאסם, סגן מזכ"ל חיזבאללה, דחה כל אפשרות לשינוי פוליטי כל עוד הלחימה עם ישראל נמשכת.

ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאטי , צילום: רויטרס

האתגרים בפני המאמץ האמריקני רבים, והחשש מפני מאבק חדש בין הפלגים בלבנון מעורר ביקורת מצד מדינות האזור כמו מצרים וקטאר. מדינות אלו טוענות כי חיזבאללה חייב להיות חלק בלתי נפרד מכל הסדר פוליטי עתידי במדינה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר