ביירות קורסת תחת נטל הפליטים: אלפים ממתינים לסיוע - בוזזים מוכים ומושפלים ברחוב

צעירים לכדו וקשרו גנבים ששדדו בתים נטושים בדאחייה, והותירו אותם על איי תנועה בכבישים ראשיים • בינתיים אזרחים בבירה מתקשים להמשיך ולארח את זרם הפליטים האדיר מהדרום: "הרשויות עוזרות רק לאלו שהגיעו למקלטים הרשמיים - הנטל האמיתי נופל על המשפחות המארחות"

אזרח לבנוני שנתפ בביזה בדרו םביירות. צילום: ללא

עשרות אלפי עקורים גודשים בימים אלו את הבירה הלבנונית ביירות, והלחץ על התשתיות הקורסות גם ככה של העיר הגדולה במדינה שובר שיאים וגורם סבל ואומללות למאות אלפים. הפצצות חיל האוויר באזורים הדרומיים של העיר יצרו אזורים שלמים בהם דירות הרוסות ונטושות, דבר שמושך בוזזים רבים.

צדק לבנוני: בוזזים נקשרו לעמודים באיי תנועה בדאחייה

על פי דיווחים בכלי תקשורת לבנוניים, עם המשך התקיפות של צה"ל בדאחייה, תושבים רבים עזבו את בתיהם. בעקבות כך, החל לגבור מקרי הגניבה. על רקע זה, חשודים נתפסו ונקשרו לעמודים באיי תנועה. תושבים במקום אף צילמו אותם בעצמם.

העיתון הלבנוני "אל-נהאר" דיווח היום על הצטרפות של עוד 55 אלף פליטים ביממה החולפת, שנרשמו אצל הרשויות הלבנוניות ואלפים מהם שוכנו במקלטים ייעודיים לפליטים בבתי ספר, מלונות ומבנים נטושים ברחבי ביירות. הרשויות נחפזו לספק לפליטים החדשים 4,000 מזרונים ו-3,000 שמיכות לצד 6,000 ארוחות מוכנות לאכילה. רוב הציוד מגיע מתרומות מטורקיה.

פליטים מדרום לבנון בביירות, צילום: אי.פי.איי

על אף ניסיונה של המדינה הלבנונית לסייע לפליטים, עיקר הנטל נופל על האוכלוסיה שחלקים ממנה עוינים לחיזבאללה ולמטרותיו. אנטון עבאוד, ראש העיר של כונת מניארה ברובע חמרה במרכז הבירה, מספר: "רוב הפיטים שהגיעו אלינו נקלטו אצל משפחות מארחות. מיעוטם הגיעו למקלטים שארגנה הוועדה הממשלתית. הוועדות מסייעות רק לאלו שמגיעים למקלטים בזמן שהנטל נופל על המשפחות המארחות שמספקות דיור, מזון ושתייה בנדיבות אדירה, אבל כולנו יודעים מה המצב של האנשים פה",

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר