על הכוונת של צה"ל: יחידת ההברחות וההתחמשות הסודית של חיזבאללה

מחבלי "יחידה 4400" משתפים פעולה עם אנשי משמרות המהפכה וחולשים על נתיב העברת הנשק לארגון הטרור דרך סוריה • היחידה פועלת במגוון דרכים לדאוג לזרם הטילים והתחמושת עבור הארגון ולאחרונה נחשף כי השתמשה במנהרות הברחה דרך גבול סוריה - לבנון

מחבלי חיזבאללה במצעד לוויה בדרום לבנון. צילום: אי.פי.איי

במהלך הלילה ישראל חיסלה בכיר בחיזבאללה שהשתייך ליחידה 4400, כך פורסם בכלי תקשורת זרים. אבל באיזו יחידה מדובר ומה התפקיד שלה?

יחידה 4400 אחראית על העברת נשק לסוריה וללבנון, בשיתוף פעולה עם יחידה 190 של כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן. כוח קודס היא הזרוע של משמרות המהפכה מחוץ למדינה, שתומכת בשלוחות הפרו-איראניות ברחבי המזרח התיכון.

תיעוד מזירת החיסול בדמשק // רשתות ערביות

מי שעמד בראש היחידה הזאת במשך 15 שנה היה מוחמד ג'עפר קסיר, המכונה "חאג' פאדי". אותו מפקד חוסל לפני כשבוע בדאחייה של ביירות. בהמשך חוסל אחיו, חסן ג'עפר קסיר, בתקיפה בדמשק. חסן הוא גם חתנו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה.

היחידה פועלת בדרכים שונות כדי להעביר נשק איראני לחיזבאללה בלבנון. רק לאחרונה נחשפה מנהרה תת-קרקעית בין סוריה ללבנון, ששימשה את יחידה 4400, והושמדה על ידי צה"ל. דרך אחרת שבה משתמשים פעילי היחידה היא שינוע אמצעי לחימה איראניים במשאיות. בעבר נעשו ניסיונות הברחת נשק מהים.

יש יחידות חשאיות אחרות שפועלות מטעם חיזבאללה. לפי מרכז "עלמא", יחידה 900 למשל אחראית על חשיפת מרגלים, חקירות, אבטחה והדלפות. בראשה עומד איש בשם חודר יוסף נאדר. יחידה אחרת היא 133, שאחראית על קידום פעולות טרור בתוך ישראל, תוך שיתוף פעולה עם פלשתינים ואיסוף מודיעין.

נוסף על כך, יש את יחידה 910 שבראשה עומד טלאל חמייה, המכונה אבו ג'עפר. יחידה זו אחראית על פיגועים ופעילות טרור בחו"ל. יחידה מיוחדת אחרת היא 3800, שעוסקת במתן סיוע צבאי לחות'ים בתימן ולמיליציות השיעיות בעיראק ובסוריה.

לאחרונה בוצע ניסיון חיסול של בכיר בחיזבאללה, שהיה שייך ליחידה הכימית 1600, העוסקת בפיתוח חומרי נפץ, ייצור טילים וייצור סם הקפטגון. סם שהפך למקור הכנסה מרכזי של חיזבאללה. אפשר למנות שתי יחידות מיוחדות נוספות: "חוליית המוות" - יחידה 121 שמבצעת התנקשויות ויחידה 3300, האחראית על גיוס והדרכה של מיליציות שלא מורכבות ממוסלמים שיעים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר