דיווח: התחדשו הדיונים לגבי הפסקת אש ל-21 יום בלבנון

הערוץ "אל-ג'דיד" דיווח מפי מקורותיו כי לאחר ההפוגה אמור להתנהל מו"מ על הסדר • במקביל, גורמים בינלאומיים מקדמים בחירה של נשיא ללבנון, תפקיד שלא מאויש כבר שנתיים

אזור הגבול בין ישראל ולבנון בראש הנקרה. צילום: איי.אף.פי

מקורות מסרו לערוץ הלבנוני "אל-ג'דיד" כי התחדשו המגעים על הפסקת אש ל-21 ימים, שלאחריה יתנהל משא ומתן על הפסקת אש קבועה ופתרון מדיני. עם זאת, המקורות דיווחו כי אין תשובה ברורה מצד הכוחות הפוליטיים בלבנון לגבי הקישור עם עזה או ניתוק שלה מסוגיית לבנון.

נתניהו לאזרחי לבנון: "עומדת בפניכם הזדמנות, חיסלנו את נסראללה, את המחליף, ואת המחליף של המחליף" // לע"מ

לפי המקורות, חמש מדינות (ארה"ב, צרפת, סעודיה, קטאר מצרים) הגיעו להסכמה על שמו של מפקד צבא לבנון בתור המועמד לנשיא החדש. יתר על כן, גורמים דיפלומטיים החלו להביע זאת בפני כל הצדדים.

עוד דווח כי בימים האחרונים נרשמה פעילות דיפלומטית, שתמציתה להביא לבחירת נשיא חדש, שיוכל להגיע להסדר הפסקת אש ושיקום לבנון. תפקיד הנשיא בלבנון לא מאויש כבר שנתיים בגלל חוסר הסכמה בפרלמנט, שבו מחנה חיזבאללה איבד את הרוב בבחירות.

במקביל, סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה כי גורמים בחיזבאללה כבר לא דורשים הפסקת אש בעזה בתור תנאי להפסקת אש בלבנון. בכיר בממשלת לבנון ששוחח עם הסוכנות אמר כי "חיזבאללה תיקן את עמדתו בגלל לחצים שונים, כולל התפנות המונית של אנשים ממחוזות בחירה מרכזיים, היכן שתומכי הקבוצה השיעית מתגוררים בדרום לבנון ובדאחייה של ביירות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר