דיווח: סינוואר השתלט על כל מוקדי הכוח בחמאס והורה לחדש את פיגועי ההתאבדות

גורמים ערביים מסרו ל"וול סטריט ג'ורנל" כי מנהיג ארגון הטרור חמאס הורה לבצע פיגוע התאבדות בתל אביב בניסיון להגביר את הלחץ על ישראל לעצור את הלחימה בעזה • "תחת סינוואר, חמאס הפך לפונדומנטליסטי ומסוכן יותר" ,אמר מומחה לעיתון

מנהיג חמאס, יחיא סינוואר. צילום: אי.אף.פי

מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, הורה באופן אישי על חזרה לביצוע פיגועי התאבדות, כך מסר היום (רביעי) מקור ערבי לעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל". 

העיתון הקדיש כתבה להשתלטות של יחיא סינוואר על ככל מוקדי הכוח בארגון חמאס, לאחר שמונה לראש הלשכה מדינית בעקבות חיסולו של אסמעיל הנייה. על פי הדיווח, סינוואר הורה לשוב לביצוע פיגועי התאבדות, הממש לפני פיגוע ההתאבדות הכושל בתל אביב בחודש אוגוסט. 

בפיגוע ג'עפר מומה, פלשתיני תושב שכם, הגיע לתל אביב עם תיק גב עמוס חומרי נפץ, אך מסיבה לא ידועה התפוצץ בטרם עת ורק הוא נהרג בפיגוע. סינוואר מתואר על ידי המקור הערבי כ"מגלומן" ו"אלים" ונטען כי גורמים שונים בלשכה המדינית התנגדו למהלך של חזרה לפיגועי התאבדות. 

"תחת סינוואר, ניתן לצפות שחמאס תעשה ברוטאלית הרבה יותר, קיצונית ופונדומנטאליסטית יותר", אמר לעיתון האמריקני מתיו לוויט, מומחה בכיר במכון וושינגטון, אחד מצוותי המחקר היוקרתיים בארה"ב.

"החבר'ה מהמלונות" חוגגים את טבח 7 באוקטובר, צילום: ללא

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר