תיעוד מזירת התקיפה בדמשק. צילום: רשתות ערביות

דיווח סורי: בכיר חיזבאללה חוסל אמש בתקיפה על דירה בדמשק

על פי המרכז הסורי, מפקד בארגון הטרור ושלושה אנשים שהיו איתו נהרגו, מלבד חמישה אזרחים • גורמים ישראלים אישרו ל"ניו יורק טיימס": מדובר בבכיר המעורב בהברחות נשק

[object Object]

החיסול בדמשק: המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) כי לפחות תשעה אנשים נהרגו בתקיפה שיוחסה לישראל. כמו כן, המרכז עדכן כי בין ההרוגים היו בכיר בחיזבאללה ושלושה אנשים שהיו איתו, מלבד חמישה אזרחים.

נוסף על כך, שני גורמים ישראלים אישרו ל"ניו יורק טיימס" כי צה"ל תקף יעד ליד שגרירות איראן בדמשק. אותם גורמים ישראלים אישרו כי היה זה ניסיון חיסול של בכיר בחיזבאללה, שהיה מעורב בהברחות נשק.

תיעוד מזירת החיסול בדמשק // רשתות ערביות

מקורות מסרו אמש לערוץ הסעודי "אל-חדת'" כי מדובר בגורם ביחידת 4400, האחראית על הברחות הנשק מאיראן ללבנון. יחידה זו מנהלת קשרים הדוקים עם משמרות המהפכה של איראן. המפקד שלה, מוחמד ג'עפר קסיר, נהרג בתקיפה בדאחייה הדרומית של ביירות, רק לפני כשבוע.

גורם בצבא סוריה דיווח כי צה"ל ביצע תקיפה אווירית על דירת מגורים בשכונת אל-מזה שבדרום-מערב הבירה. המרכז הסורי, גוף אופוזיציוני למשטר אסד שמקום מושבו בבריטניה, דיווח כי שניים מבין ההרוגים היו בעלי אזרחות לא סורית - והם עשויים להיות לבנונים או פלשתינים או איראנים.

נציין כי שגרירות איראן בדמשק הכחישה שאזרחים איראנים נהרגו בתקיפה. כמו כן, בטלוויזיה האיראנית הכחישו שמועות לגבי מותו במקום של מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, זיאד נח'אלה. מנגד, המרכז הסורי דיווח כי הבניין משמש לפעילות של משמרות המהפכה וחיזבאללה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו