גורם לבנוני: חיזבאללה תיקן את עמדתו ודורש הפסקת אש בלבנון ללא תנאי

סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה כי השינוי הגיע בעקבות התפנות המונית של אוכלוסייה והתמרון הקרקעי • בכירים בחיזבאללה לא דרשו את סיום המלחמה בעזה, אך לא הודו בשינוי באופן מפורש

מחבלי חיזבאללה. צילום: ללא קרדיט

סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה הבוקר (רביעי) כי גורמים בחיזבאללה כבר לא דורשים הפסקת אש בעזה בתור תנאי להפסקת אש בלבנון. 



תקיפה בדאחייה בבירות // רשתות ערביות

בסוכנות דווח כי יומיים לפני נאומו של סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם אתמול, שני בכירים בדרך נמוך יותר של הארגון דיברו על הפסקת אש בלבנון, מבלי ליצור קשר לעזה. עם זאת, הודגש בפרסום כי חיזבאללה לא אמר באופן מפורש שהוא משנה את עמדתו. 

קאסם עצמו הביע תמיכה במגעים הדיפלומטיים להפסקת אש, שמנהל יו"ר הפרלמנט נביה ברי. מדובר במנהיג מפלגת אמל השיעית ובעל ברית של חיזבאללה. עם זאת, קאסם לא ציין אם מגעים אלה כוללים גם את עזה כחלק מ"עסקת חבילה" להפסקת אש אזורית. 



בכיר חיזבאללה נעים קאסם, צילום: ללא

הגורם הלבנוני הוסיף כי גם התמרון הקרקעי של ישראל וההתנגדות של גורמים פוליטיים בלבנון דחפו לשינוי בעמדת חיזבאללה. יש לציין כי כמה חברי פרלמנט לבנונים קראו בימים האחרונים להפסקת אש שלא קשורה לרצועת עזה. 

לא מדובר רק באנשי מחנה האופוזיציה לחיזבאללה. ווליד ג'ונבלאט, מנהיג דרוזי-לבנוני ותיק ובעל קשרים לחיזבאללה, הצהיר: "לא נקשור את גורלנו בגורל עזה". גם סולימאן פרנג'ייה, שהיה מועמד חיזבאללה לנשיא לבנון, אמר כי "העדיפות היא לעצור את המתקפה של ישראל ולצאת מאוחדים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר