דיווחים: חמישה הרוגים בתקיפה בדמשק, שכוונה לאזור ליד שגרירות איראן; יעד התקיפה: בכיר ביחידת ההברחות 4400 בחיזבאללה

על פי הדיווחים, ישראל תקפה בניין מגורים בשכונת אל-מזה היוקרתית, סמוך לשגרירות האיראנית • המרכז הסורי לזכויות אדם - מדובר בניסיון חיסול • הטלוויזיה הסורית עדכנה שהתקיפה פגעה בשלוש דירות בבניין ופעולות החילוץ נמשכות

איראן לאחר התקיפה. צילום: רשתות ערביות

בטלוויזיה הממלכתית בסוריה האשימו הערב (שלישי) את ישראל בתקיפה בדמשק. לפי אתר החדשות "קול הבירה", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, 11 בני אדם נפצעו וחמישה חוסלו בתקיפה שכוונה לבניין בשכונת אל-מזה היוקרתית, בסביבת השגרירות האיראנית.

מספר ההרוגים בדמשק עלה לחמישה - תיעוד הזירה // רשתות ערביות

גורם בצבא סוריה הודיע שישראל תקפה מכיוון רמת הגולן בשלושה טילים לעבר בניין מגורים בשכונת אל-מזה. לפי הגורם התקיפה הובילה לשבעה הרוגים ו-11 פצועים.

תיעוד מאזור התקיפה בדמשק, הערב // רשתות ערביות

במרכז הסורי לזכויות אדם מעריכים שמדובר בניסיון חיסול. דיווח ערבי: יעד התקיפה - בכיר ביחידת ההברחות 4400 בחיזבאללה.

במקביל, סוכנות הידיעות "סאברין ניוז", המזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, דיווחה כי התקיפה כוונה לאזור בסביבת שגרירות איראן בדמשק.

זירת התקיפה בדמשק, צילום: רשתות ערביות

תחילה, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו נגד "מטרות עוינות" באזור דמשק ודווח על הדי פיצוצים בשמי הבירה. בערוץ פרו-איראני דיווחו כי ישנם נפגעים בתקיפה בשכונת אל-מזה שבדרום-מערב דמשק.

הערוץ הסעודי אל-חדת' מדווח מפי מקורותיו כי הותקפה דירת מגורים בבניין בדמשק. ההערכה היא שאת הדירה היו פוקדים בכירים של חיזבאללה ומשמרות המהפכה. בסך הכל יש לפחות ארבעה הרוגים בזירה, ביניהם שניים בעלי אזרחות לא סורית.

תיעוד מזירת התקיפה בדמשק, צילום: רשתות ערביות

הטלוויזיה הסורית עדכנה שהתקיפה פגעה בשלוש דירות בבניין ופעולות החילוץ נמשכות.

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד הפועל מלונדון, עדכן כי לפחות ארבעה בני אדם נהרגו, בהם שניים בעלי אזרחות שאינה סורית, בתקיפה שיוחסה לישראל בדמשק. על-פי הדיווחים בניין הותקף מספר פעמים סמוך לשגרירות איראן.

החמ"ל של חיזבאללה בהודעת הבהרה: "באשר לעזה - אנחנו מחויבים לברית ולהבטחה. לא נוותר על התמיכה שלנו בפלשתינים ברצועת עזה ובההתנגדות שלה". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר