עדות האיש הראשון שראה את גופת נסראללה

מפקד כוחות הכיבוי בביירות שחזר את הרגעים שאיתר את מזכ"ל חיזבאללה שחוסל בדאחייה • "לא ראינו דבר מלבד יופי" • חבר במועצה המדינית של חיזבאללה: "הגופה אותרה בתוך מסדרון, הוא נחנק מהגזים"

חסן נסראללה. צילום: רויטרס, איי.אף.פי

מפקד כוחות הכיבוי של ביירות סיפר על הרגעים הראשונים של הגעתו לגופת מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, לאחר חיסולו ב-27 בספטמבר

"לא ראינו דבר מלבד יופי": עדות איש הכבאות שהיה מהראשון שראה את הגופה של נסראללה // רשתות ערביות

"לא ראינו דבר מלבד יופי", אמר. כזכור, גופתו של נסראללה נותרה שלמה על פי הדיווחים והוא נהרג בתקיפה כתוצאה מההדף העצום של חומרי הנפץ. 

בנוסף, באתר וורדנא פורסמו דבריו של חבר המועצה המדינית של חיזבאללה, מחמוד קטעמי, חשף פרטים חדשים גם הוא וטען כי גופתו של נסראללה "אותרה במסדרון בתוך המנהרה שבה נפגשו הבכירים [של חיזבאללה]".

הוא ציין כי "הגזים שנפלטו כתוצאה מהתקיפה הישראלית גרמו לו להיחנק. כוחות ההצלה ניסו להיכנס מספר פעמים למנהרה, אך נסוגו עקב הסכנה. לאחר זמן מה אחד מהם התעקש והאחרים נכנסו אחריו". 

קטעמי אישר את הגרסה לפיה אחד החובשים שהגיעו "הסיר את המסכה ושם אותה על פניו של נסראללה במחשבה שאולי יוכל להציל אותו, אך הוא במהרה נהרג גם כן". 

זירת החיסול של נסראללה // צילום: רשתות ערביות

קטעמי אמר את הדברים בתגובה לספקות שהביעו כמה מתומכי חיזבאללה לעובדה שנסראללה חוסל. "עם כל ההערכה לאהבה של האנשים והרגשות שלהם, אנחנו חייבים להתעורר מהחלום.

בנושא הלווייתו של מזכ"ל חיזבאללה אמר: "אנחנו מחכים לרגע הנכון. האזור הדרומי [בלבנון] נהרס, ואי אפשר לערוך את ההלוויה באזור אחר. צריך זמן כדי להכין הלוויה שתהיה ראויה לאיש ולתפקידו". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר