סגנו של מפקד כוח קודס טוען: קאאני במצב טוב ומבצע את עבודתו

ההצהרה מגיעה אחרי דיווחים על כך שמפקד כוח קודס לא יצר קשר במשך ימים מאז התקיפה בדאחייה נגד בכיר חיזבאללה, האשם ספי א-דין

מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, איסמעיל קאאני . צילום: רשתות ערביות

סגן מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, איראג' מסג'די, אמר היום (שני) כי מפקד הכוח, איסמאעיל קאאני, במצב טוב ומבצע את עבודתו. ההצהרה מגיעה אחרי דיווחים על כך שקאאני שלא יצר קשר במשך ימים מאז התקיפה בדאחייה נגד בכיר חיזבאללה, האשם ספי א-דין.

הבכיר במשמרות המהפכה אמר כי: "רבים שואלים איפה קאאני. הוא בריא ופעיל". אתמול דווח בסוכנות הידיעות רויטרס כי בכירים איראנים אומרים שקאאני לא יצר קשר מאז התקיפה.

העיתון  "ניו יורק טיימס" פרסם אתמול מפי גורמים איראניים כי המפקד, החולש על פעילות ארגוני הטרור הקשורים לאיראן ברחבי המזרח התיכון, הגיע לביירות לפני כיומיים ואף ביקר במטה חיזבאללה לפני התקיפה. 

סגן מפקד משמרות המהפכה, איראג' מסג'די, צילום: רשתות ערביות



העיתון האמריקני ציטט כלי תקשורת באיראן שתהו על גורלו של המפקד וטענו כי השלטון טרם סיפק מידע לגבי מצבו. עוד דווח, מפי מקורו תבתוך משמרות המהפכה, כי מצבו של קאאני מעלה תחושת אי נוחות גוברת בתוך הארגון, שעדיין מתאבל על חיסולו של מפקד כוח קודס בלבנון, עבאס נילפרושאן, שחוסל יחד עם מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, בשבוע שעבר. 

התמונה הרשמית האחרונה בה נראה הגנרל צולמה במטה חיזבאללה בטהרן, יומיים לאחר חיסולו של נסראללה. מאז לא נראה הגנרל ובאופ ןבולט לא השתתף בנאומו של מנהיגה העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר