דיווח: ראש ממשלת עיראק מפעיל לחץ לצמצם את התקיפות על ישראל

העיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט" דיווח כי שיעא א-סודני מקיים משא ומתן מול הפלגים התומכים באיראן על מנת למנוע אפשרות של תקיפה ישראלית בארצו • עוד נמסר כי מתווכים איראניים ושיעים בכירים התגייסו למאמץ

ראש ממשלת עיראק, שיאע א-סודאני. צילום: רויטרס

המסר למיליציות השיעיות: העיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" דיווח הבוקר (ראשון) מפי גורם ממשלתי בכיר כי ראש ממשלת עיראק, שיאע א-סודאני, הזהיר את גוש "מסגרת התיאום" בפרלמנט מפני הסיכונים מהסכסוך הגובר בין ישראל לאיראן.

מדובר בגוש שמזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות. כלומר, הארגונים שמשגרים טילים וכטב"מים לעבר ישראל. מאחורי המהלך עומד רצון לרסן את פעילות הטרור שלהן נגד ישראל שהתגברה בתקופה האחרונה.

המיליציות השיעיות בעיראק פרסמו תיעוד של שיגור כטב"מים

על פי הדיווח, גורמים פוליטיים וממשלתיים בעיראק חוששים יותר ויותר מכך שעיראק תיפגע, לאחר ששני חיילי צה"ל נהרגו בשבוע שעבר מפגיעת כטב"מ ברמת הגולן, ששוגר על ידי המיליציות הפרו-איראניות.

הגורם הבכיר אמר כי ראש הממשלה העיראקי נוקט בפעולות כדי להרחיק את עיראק מהעימות בין ישראל לאיראן. בין היתר, יש ניסיון לשכנע את המיליציות "לא לפעול בפזיזות".

בהמשך לכך, הגורם הבכיר הזהיר כי "תקיפה עדיין אפשרית". לדבריו, המודיעין מראה שהמיליציות פתחו במתקפה מחוץ לעיראק תוך שימוש בנשק שהגיע משטח המדינה.

על רקע, ראש הממשלה העיראקי בחר במתווכים שאושרו על ידי איראן, כדי לנהל מו"מ עם המיליציות לגבי פעילות הטרור שלהם והתנאים לצמצום ההסלמה. בשבוע שעבר הוא ביקש משלושה אנשי מפתח שיעים להתערב ולמנוע מהמיליציות לסבך את המדינה במלחמה בין ישראל לחיזבאללה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר