מקור ביטחוני לבנוני: "ספי א-דין נכח במפקדה שהותקפה; ישראל לא מאפשרת לצוותי הצלה בינלאומיים להגיע לזירה"

על פי דיווח באל-ג'זירה, יורשו המיועד של נסראללה נכח בבונקר התת קרקעי בזמן המתקפה הישראלית בביירות • בכיר בחיזבאללה ל-AFP: איבדנו קשר עם ספי א-דין בעקבות התקיפה בדאחייה

א-סייד האשם ספי א-דין, ראש המועצה המבצעת בחיזבאללה (ארכיון). צילום: רויטרס

מקור ביטחוני לבנוני מסר היום (שבת) לרשת אל-ג'זירה כי ראש המועצה המבצעת בחיזבאללה האשם ספי א-דין נכח במפקדה התת-קרקעית שהותקפה על ידי ישראל. הוא הוסיף כי ארגון הטרור איבד קשר עם ספי א-דין היורש המיועד של נסראללה. בכיר אמר בחיזבאללה ל-AFP כי הארגון איבד קשר עם ספי א-דין.

תיעוד מהפיצוץ בדאחייה בביירות // רשתות ערביות

משרד הבריאות הלבנוני עדכן כי 25 אנשים נהרגו ו-127 נפצעו בתקיפה. לדברי המקור הלבנוני, ישראל הודיעה לגורמים בינלאומיים שהיא מסרבת לאפשרת לצוותי הצלה להגיע לזירת התקיפה בדאחייה. המקור אמר כי מתנהלים מגעים בינלאומיים בנושא, אך מאז יום שישי התקיפות מונעות מהצוותים להגיע לזירה.

יום וחצי לאחר התקיפה, הדיווחים על חיסולו של ספי א-דין מתרבים. בערוץ הסעודי אל-חדת' דווח כי הוא נהרג יחד עם עוזריו, גורמים איראנים ומפקדי שטח בחיזבאללה. מוקדם יותר היום מסר מקור ביטחוני בלבנון לרשת סקיי ניוז בערבית כי יורשו של נסראללה שהה במקום והסיכוי ששרד אותה אפסי. גם מקורות ישראליים אמרו לרשת כי ההערכה שהוא חוסל ב"תקיפה או מחנק לאחר מכן", אך הדגישו כי ישראל עוד לא השיגה הוכחה חותכת למותו.

זירת התקיפה בביירות,

התקיפה הממוקדת בביירות שהתרחשה בליל חמישי, בוצעה באזור שכונה שיעית במרכז העיר. על פי הדיווחים ברשתות הערביות התקיפה כוננה במקביל לשלושה אתרים בדאחייה.  על פי דיווחים ערביים, בתקיפה שכוונה לדירה במרכב בייראות נפגעו לפחות 20 אנשים. באל-חדת' דוחח על לפחות שבעה הרוגים באותה התקיפה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר