"אללה אכבר, זה כמו יום הדין": גופת נסראללה "נקברה במקום סודי"; שר החוץ האיראני בביירות

בניו יורק טיימס דווח מפי גורמים ישראלים שמטרת התקיפה היתה להרוס בונקר שבו נכח ספי א-דין, "היורש של נסראללה" • "הוא נפגש עם בכירים נוספים בחיזבאללה" • שר החוץ האיראני עראקצ' נחת בביירות וייפגש עם הצמרת הלבנונית

"אללה אכבר, זה כמו יום הדין", תיעודים מזירת התקיפה בדאחייה

אחרי ניסיון החיסול: מקור ביטחוני לבנוני מסר לסוכנות הידיעות "רויטרס" שתקיפה ישראלית פגעה בשלושה חברים במערך הצלה שקשור לחיזבאללה בדאחייה של ביירות. בתוך כך, רשת "סקיי ניוז" בערבית מדווחת מפי מקור המקורב לחיזבאללה כי גופתו של נסראללה נקברה זמנית "במקום סודי".

הפיצוץ בדאחייה, הלילה, צילום: רויטרס

במהלך הלילה, שלושה בכירים ישראלים מסרו ל"ניו יורק טיימס" כי מטרת התקיפה הייתה להשמיד בונקר שבו ספי א-דין נפגש עם בכירים נוספים בחיזבאללה. ספי א-דין היה ראש המועצה המבצעת בחיזבאללה והיורש המסתמן של חסן נסראללה בתור מזכ"ל חיזבאללה. מאז הלילה לא פורסמה הודעת הכחשה מטעם הארגון לגבי גורלו.

השאם סאפי א-דין. ראש המועצה המבצעת בחיזבאללה, צילום: Getty Images

מתיעודים שהתפרסמו מזירת התקיפה, ניתן לראות את החורבן שנותר. האש המשיכה לבעור זמן רב לאחר מכן. לבנוני במקום נשמע אומר: "אללה אכבר, זה כמו יום הדין. זאת הציוויליזציה שלהם! הו האימאם עלי! הו זהרא!". הלבנוני התייחס לבן דודו של מוחמד - עלי, שנחשב באסלאם השיעי ליורש החוקי של נביא האסלאם, ולאשתו פאטמה המכונה גם זהרא. שניהם נחשבים לדמויות קדושות לשיעים.

שר החוץ האיראני, צילום: .

הבוקר נחת שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י בביירות. עראקצ'י היה אמור להיפגש עם ראש ממשלת המעבר בלבנון נג'יב מיקאתי ועם יו"ר הפרלמנט נביה ברי - הנחשב בעל ברית קרוב של חיזבאללה. בימים האחרונים, הבכירים הלבנונים קוראים ליישום הפסקת אש והחלטת 1701. שר החוץ הלבנוני עבדאללה בו חביב אף טען שנסראללה (לכאורה) תמך בהפסקת אש.

איראנים לאחר חיסול נסראללה, צילום: AP

בינתיים, באיראן החלו טקסי האבל בעקבות חיסולו של חסל נסראללה לפני שבוע. המונים התקבצו ברחובות. מפגינים הניפו דגלי איראן וחיזבאללה. מנגד, פעילים ברשתות החברתיות במזרח התיכון לעגו לחיזבאללה, וטענו כי אנשיו רבים זה עם זה בדבר מי יהיה הבכיר הבא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר