עשן עולה מהדאחייה בביירות לאחר תקיפת צה"ל. צילום: AP

מלחמה רב-זירתית: צה"ל תקף דירה בדאחייה, ארה"ב תקפה בסיס של החות'ים בתימן

התקיפות של ישראל וארצות הברית מגיעות כאשר מוקדם יותר היום חיל האוויר יירט כלי טיס בלתי מאויש עליו המיליציות הפרו-איראניות לקחו אחריות • מאז הסלימה המלחמה בצפון, המיליציות בעיראק ובתימן הגבירו את השיגורים לעבר ישראל • מוקדם יותר איימו האיראניים כי "שלב הריסון החד-צדדי הסתיים"

[object Object]

מלחמה רב זירתית: צה"ל תקף הערב (חמישי) יעד נוסף בדאחייה של ביירות, כך דווח בכלי תקשורת לבנוניים. הפעם, לפי התיעודים, מדובר בדירה באזור א-שיחא. במקביל, ארה"ב תקפה בסיס הגנה אווירית של החות'ים בתימן, שנמצא באזור אל-חודיידה.

התקיפות של ישראל וארה"ב מגיעות כאשר מוקדם יותר היום חיל האוויר יירט כלי טיס בלתי מאויש בדרום הארץ. אין נפגעים באירוע, והמיליציות הפרו-איראניות בעיראק קיבלו על עצמן אחריות לשיגור. מאז הסלימה המלחמה בצפון, המיליציות האלו הגבירו את השיגורים שלהן לעבר ישראל. במהלך הבוקר, החות'ים קיבלו על עצמם אחריות לשיגור כטב"מים לישראל.

דירה בדאחייה של ביירות שהותקפה | רשתות ערביות

בינתיים בזירה נוספת, דווח כי אחד ההרוגים בתקיפה בדירה בדמשק אתמול היה יועץ של משמרות המהפכה. הגורם האיראני, מג'יד דיוואני, חוסל יחד עם חתנו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. על פי ההערכות, החתן חסן ג'עפר קסיר הגיע לדמשק כדי לקבל תפקיד בחיזבאללה. זאת, לאחר סדרת חיסולים בשרשרת הפיקוד של הארגון, שבמסגרתה נהרג גם אחיו, מוחמד ג'עפר קסיר, מפקד יחידת הברחת הנשק.

בתוך כך, בכיר איראני אמר היום לרשת "אל-ג'זירה" כי דרך קטאר נשלחה מטעם טהרן הודעה לוושינגטון, שהתייחסה למצב באזור לאחר המתקפה האחרונה. האיראנים איימו בהודעה כי "שלב הריסון החד-צדדי הסתיים" וכי "תקיפה ישראלית תיענה בתגובה חריגה שתכלול פגיעה בתשתיות". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו