חיסול המחבל, מקום המסתור והתכנון החשאי | מאחורי הקלעים של המבצע לחילוץ הנערה היזידית

צה"ל פרסם פרטים חדשים על חילוצה של הצעירה שנחטפה על ידי דאע"ש בעיראק לפני כעשר שנים ונמכרה למחבל חמאס ברצועה • הצעירה הסתתרה לאחר שפעיל חמאס חוסל והסתתרה במקום מסתור עד שחולצה על ידי צה"ל • כל הפרטים

חילוץ הנערה היזידית והבאתה לכרם שלום . צילום: דובר צה"ל

שעות לאחר שמשרד החוץ הודיע היום (חמישי) על חילוצה מרצועת עזה של פאוזיה אמין סידו, צעירה יזידית שנחטפה מעיראק על ידי דאעש ונמכרה לתושב עזה, נחשפים פרטים נחדשים על המבצע המורכב. 

צה״ל חילץ מעזה צעירה שנחטפה על ידי דאע״ש בעיראק - והוחזקה שנים בשבי

רצח אונס ושעבוד: סיפורם של היזידים 

הצעירה היזידית, היום בת 21, נחטפה לפני כעשר שנים, כשהיתה בת 11 בלבד, על ידי אנשי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) והם סחרו בה ומכרו אותה לפעיל חמאס המזוהה עם דאעש ברצועת עזה.

פאוזיה בעת האיחוד עם משפחתה, צילום: צילום מסך מתוך X

על פי צה"ל, המחבל שהחזיק את הנערה נהרג במהלך המלחמה, ככל הנראה במהלך תקיפות של צה״ל ברצועה, והיא נמלטה למקום מסתור ברצועה. בתיאום עם מתאם הפעולות בשטחים, ארצות הברית וגורמים נוספים בקהילה הבינלאומית, הוציאה ישראל מבצע חשאי להוצאתה מעזה דרך מעבר כרם שלם לישראל. משם, הועברה לירדן דרך מעבר גשר אלנבי - ומשם חזרה למשפחתה בעיראק.

מוקדם יותר היום פרסם משרד החוץ ציוץ בעמוד ה-X הרשמי של ישראל בערבית שיתפו את החדשות והתיעוד המרגש בו ניראת פאוזיה כשהיא מתאחדת עם משפחתה. "פאוזיה הוחזקה במשך שנים על ידי חבר פלשתיני בחמאס-דאעש."סיפורה מזכיר את האכזריות שחוו ילדים יזידים, שנחטפו בניגוד לרצונם", נכתב בפוסט. עוד הוסיפו: "יש לזכור כי עדיין ישנם 101 חטופים ישראלים המוחזקים בעזה". 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר