אדם מחזיק את תמונותיהם של חמינאי ונסראללה. צילום: אי.אף.פי

חמינאי הזהיר את נסראללה כמה ימים לפני החיסול - וביקש ממנו לעזוב את לבנון

גורמים איראנים מסרו כי בימים שלקראת התקיפה, שיגר מנהיג איראן מסר באמצעות בכיר במשמרות המהפכה • ההודעה הגיעה בעקבות מידע מודיעיני שלפיו ישראל נערכת לחיסול מזכ"ל חיזבאללה • לפי הדיווח, חמינאי חושש מחדירה ישראלית לשורות הממשל בטהרן

[object Object]

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה הערב (רביעי) כי המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, הזהיר את מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה כמה ימים לפני חיסולו, ואמר לו לצאת מלבנון.

זירת התקיפה על מפקדת חיזבאללה ברובע הדאחייה בביירות // רויטרס

עוד דווח כי חמינאי חשש מחדירה ישראלית לשורות משמרות המהפכה והממשל בטהרן. סוכנות הידיעות דיווחה מפי שלושה גורמים שציינו כי חמינאי מודאג מאוד מ"הסתננות" לדרגים הבכירים בממשלה.

לפי הדיווח, מיד לאחר מבצע פיצוץ הביפרים ב-17 בספטמבר, שלח חמינאי הודעה לנסראללה באמצעות בכיר כוח קודס עבאס נילפרושאן - והפציר במזכ"ל ארגון הטרור להימלט לאיראן.

תיעוד של פיצוץ מכשיר קשר אצל פעיל חיזבאללה

עוד דווח כי בהודעה הזהיר חמינאי כי ישנו מידע מודיעיני המצביע על כך שלישראל יש חפרפרת בתוך חיזבאללה. נילפרושאן חוסל יחד עם נסראללה בהפצצה ברובע הדאחייה. לצדו חוסלו גם עלי כרכי, מפקד חזית הדרום בחיזבאללה, ומפקדים נוספים בארגון הטרור.

מעט אחרי השעה 18:00 בערב ב-27 בספטמבר הטילו מטוסי קרב של חיל האוויר יותר מ-80 פצצות על הבונקר של נסראללה - במשקל ממוצע של טון חומר נפץ כל אחת - בהן פצצות חודרות בונקרים, מהסוג שצה"ל הטיל על מנהרות חמאס ברצועה. הפעולה אושרה בעקבות מודיעין מדויק על מיקומו של נסראללה.

חמינאי ונסראללה בטהרן, צילום: ללא

דובר צה"ל הודיע על שם המבצע - מבצע "סדר חדש" - שבו הוטלו יותר מ-80 פצצות על הבונקר בו שהה נסראללה, כל אחת מהן במשקל טונה.

בהודעה שהוציא צה"ל מאוחר יותר נכתב כי "מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית מדויקת של אגף המודיעין ומערכת הביטחון, תקפו את המפקדה המרכזית של חיזבאללה, הנמצאת מתחת לבניין מגורים בדאחייה בביירות".

 

התקיפה, כתבו, "בוצעה בעת שצמרת חיזבאללה הייתה במפקדה ועסקה בתיאום פעילויות טרור נגד אזרחי מדינת ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו