בכיר איראני: ארה"ב עודכנה מראש על המתקפה; דיווח: ירדן השתתפה ביירוטים

משמרות המהפכה איימו כי כל תגובה צבאית ישראלית תיענה ב"התקפות הרסניות וחזקות יותר" • בעזה חגגו את הירי מאיראן

חגיגות בטהרן לאחר המתקפה. צילום: אי.פי

בארגון משמרות המהפכה של איראן הודיעו כי הם שיגרו מטח רקטי גדול לעבר ישראל, בתגובה לחיסולים של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, מנהיג חמאס איסמעיל הנייה ומפקד כוח קודס בלבנון עבאס, נילופרושאן. האחרון היה בכיר בכוח קודס שחוסל יחד עם נסראללה בתקיפה ביום שישי האחרון בדאחייה.

הציוץ של חמינאי, צילום: ללא

נוסף על כך, במשמרות המהפכה איימו כי כל תגובה צבאית ישראלית למבצע הזה, תיענה ב"התקפות הרסניות וחזקות יותר". בכיר איראני אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי ארה"ב עודכנה על ידי איראן דרך ערוצים דיפלומטיים, זמן קצר לפני המתקפה. לפי הגורם, איראן עדכנה גם את רוסיה בנושא לפני המטח.

יירוטים מעל ת"א, צילום: קוקו

בה בעת, המיליציות השיעיות בעיראק איימו כי בסיסים של ארה"ב במזרח התיכון יותקפו, אם היא תצטרף לתגובה למתקפה האיראנית על ישראל, או במקרה שישראל תשתמש במרחב האווירי של עיראק כדי לתקוף בטהרן.

בתוך כך, על פי דיווחים ערביים, פלשתיני באזור יריחו נהרג בעקבות שברי רקטה איראנית, שנפלו כתוצאה מהיירוטים. על פי הידוע, היירוטים של הטילים הבליסטיים מאיראן התבצעו גם בשטחה של ממלכת ירדן.

פלשתינים חוגגים את המתקפה האיראנית | רשתות ערביות

במקומות שונים במזרח התיכון שמחו לאיד לנוכח מתקפת הטילים האיראנית נגד ישראל. פלשתינים בעזה תועדו צוהלים. כך גם בעיראק ובלבנון, שיעים תומכי חיזבאללה והמחנה הפרו-איראני, חגגו ברחובות לאור המטח נגד ישראל. נציין כי בימים האחרונים, פעילים ברשות החברתיות לעגו לאיראן.

פעיל רשת סעודי פרסם: מה ההבדל בין עלי גפן לרקטות איראניות? עלי הגפן ממולאים, הרקטות ריקות

הפוסט הסעודי, צילום: רשתות חברתיות

תיעוד: חגיגות באיראן לאתר המתקפה | רשתות ערביות

גם בלבנון עצמה נשמעה ביקורת רבה בקרב תומכי חיזבאללה, שלפיה טהרן נטשה את ארגון הטרור אחרי חיסול נסראללה, ולא באמת מתערבת לטובתו.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר