תקיפה בביירות. צילום: EPA

דיווח: יורשו של רמטכ"ל חיזבאללה, פואד שוכר - חוסל היום בביירות

סיכול נוסף: מחבל ששמו זולפיקאר, ששימש כמפקד במליציות האיראניות שפעלו בסוריה ובלבנון, חוסל בביירות • הוא "הושאל" לחיזבאללה ונחשב לדור הבא בארגון הטרור וליורשו של רמטכ"ל חיזבאללה שחוסל, פואד שוכר • בכיר חיזבאללה נוסף שחוסל, מוחמד ג'עפר קסיר, פעל בין היתר כדי להעביר כסף לארגון הטרור

[object Object]

 שני בכירים בחיזבאללה חוסלו בדאחייה של ביירות: זולפיקאר, המוכר גם בשם דו-אלפוקאר, חוסל היום (שלישי) בלבנון. זולפיקאר, ששימש כמפקד במליציות איראניות שפעלו בסוריה ובלבנון, "הושאל" לארגון הטרור, ונחשב לאחד האישים המרכזיים שהיו מיועדים להחליף את פואד שוכר, בכיר חיזבאללה שחוסל ביולי האחרון.

בכיר חיזבאללה נוסף שחוסל, מוחמד ג'עפר קסיר, פעל בין היתר כדי להעביר כסף לחיזבאללה. ארה"ב הציעה פרס של עד 10 מיליון דולר עבור מידע לגבי מנגנוני המימון של כוח קודס לחיזבאללה, שבהם פעל.

ג'עפר קסיר מחורי אסד במהלך פגישה עם סולימאני שחוסל ב-2020, צילום: ללא קרדיט

פואד שוכר, שהיה אחד המפקדים הבכירים בארגון חיזבאללה, חוסל בסוף יולי האחרון בביירות. שוכר נחשב ליד ימינו של חסן נסראללה, ומילא תפקיד מרכזי בפיקוד על מבצעי הארגון בסוריה ובלבנון. החיסול שלו היווה מכה קשה לארגון, שכן הוא היה חלק מהגרעין הקשה של פיקוד חיזבאללה ומעורב בתיאום מבצעים מול איראן.

תמונתו האחרונה של פואד שוכר, צילום: ללא קרדיט

החיסול של זולפיקאר מצטרף לשורת החיסולים המוצלחים בשבועות האחרונים בביירות, הכוללים את איברהים עקיל, מוחמד סרור ובכירים נוספים מארגון הטרור חיזבאללה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו