תומכי חיזבאללה: ״כולם נטשו אותנו - ועכשיו גם איראן"

תושבי לבנון רואים באיראן אשמה גם היא במה שקרה למדינתם • "חיזבאללה הקריב את עצמו למען איראן, אבל איראן לא הקריבה למען חיזבאללה", אמר אזרח שיעי לטלגרף הבריטי • אזרח אחר האשים את אריאן כי היא ארגנה את הפגישה בה נהרג נסראללה והעבירה לישראל את מיקומו

הלוויה בלבנון של ההרוגים מהההפצצות הישראליות. צילום: רוירטס

בכתבה שפורסמה הלילה (בין שי לשלישי) בטלגרף הבריטי שפכו אזרחים לבנוניים את טענותיהם על התעלמות המדינות הערביות ובמיוחד איראן מסיבלם בעקבות ההתקפות הישראליות.

"אם באיראן היו רוצה לעזור, הם היו עוזרים מזמן", אמרה האנה מראד, עקרת בית בת 43 שישנה במכוניתה עם שתי בנותיה מאז חיסולו של מניג חיזבאללה חסן נסראללה. "כולם נטשו אותנו ועכשיו גם איראן נטשה", הוסיפה ואמרה.

לבנונים עוזבים את הכפרים בדרום המדינה

אזרח לבנוני אחר אמר לטלגרף כי "איראן הקריבה את נסראללה, זה ההסבר היחיד. איראן ארגנה את הפגישה בה נהרג נסראללה ואמרה לישראל היכן הוא יהיה. אחרת איך ישראל ידעה איפה הוא נמצא ואיזו סיבה אחרת יכולה להיות לכך שאיראן מסרבת להילחם עם חיזבאללה?"

"חיזבאללה הקריב את עצמו למען איראן, אבל איראן לא הקריבה למען חיזבאללה", אמר חיידר, שיעי נוסף שנמלט מביתו בדרום ביירות.

תיעוד: לבנונים עוזבים את דרום לבנון עם מכוניותיהם // רשתות ערביות

אישה במאהל מאולתר בביירות לאחר שעזבה את ביתה בעקבות המלחמה,

למרות דברים אלה לא כל המוסלמים השיעים הביעו דעות כאלה, וחלקם אמרו שהם מניחים שאיראן פועלת מאחורי הקלעים ושעדיין יש לה תוכנית למלחמה נגד ישראל.

אזרחים אחרים סירבו בתוקף להאמין שנסראללה מת בכלל. "לא ראינו גופה והם ממשיכים לדחות את ההלוויה", אמרה אישה אחת. "אולי כל זה תוכנית להערים על הישראלים ונראה אותו שוב בקרוב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר