כתב CNN התלווה לתקיפת חיל האוויר בתימן: "ככה נראית מלחמה אזורית"

העיתונאי ניק רוברטסון מתאר כי היה הכתב הזר הראשון שנלקח למשימה אלפי קילומטרים מישראל • הוא התלווה לתקיפה במטוס תדלוק: "הסתובבנו באוויר, מחכים שטייסי הקרב יפילו את המטען שלהם"

הפיצוץ בתימן לאחר התקיפה הישראלית. צילום: ללא
כתב CNN, ניק רוברטסון, התלווה אתמול (ראשון) לתקיפה שערך חיל האוויר נגד החות'ים בתימן.
 
 
 

הוא עלה על מטוס תדלוק שהיה חלק ממשימת התקיפה בתימן. "כך נראית מלחמה אזורית", כתב רוברטסון, בין היתר.

עיתונאי CNN מתאר כי היה על מטוס בואינג 707, אלפי מטרים מעל הים האדום, וצפה במוניטור קטן. הנוף שנשקף מהחלון היה של מדבר סעודי, החוף המצרי, ואז ראיתי במסך במטוס F-35 'מפלצתי'.

רוברטסון תיאר: "הייתי עם כוחות צה"ל, הכתב הזר הראשון שנלקח למשימה אלפי קילומטרים מישראל על מטוס תדלוק. לא היה לי מושג לאן טסים

תיעוד ממטוסי התדלוק בדרך לתקיפה בתימן | דובר צה"ל

"היינו במטוס שהיה פעם מטוס נוסעים, וגופו הגדול כולל מכלי תדלוק ענקיים, והכרחיים עבור חיל האוויר. הטיסה שאליה הצטרפתי היא משימת התדלוק הארוכה ביותר של חיל האוויר מאז הפשיטה בתוניסיה ב-1985. 

תקיפות בתימן, צילום: רשתות ערביות

"במשך יותר משעה וחצי, מטוסי F-35, ששווי כל אחד מהם גבוה מ-100 מיליון דולר, נמצאים קרוב לבואינג 707. לדברי מפקד המבצע, האתגר הגדול הוא להבטיח שיש מספיק דלק ושהמשימה מתוזמנת על הדלק, כך שה-F-35 יהיו עם מכל מלא כשיהיה הזמן המתאים לתקוף. שושני הסביר לי שהסיבה למשימה הזו היא שבשבועיים האחרונים הם שיגרו שלושה טילים ארוכי טווח תל אביב, שכולם יורטו".

 

לדבריו, "לא היה לי מושג לאן פניי, ולאיזה מבצע. לא לי ולא לנדב שושני, דובר צה"ל באנגלית שהתלווה אליי, הותר להכניס סלולריים למטוס. גם לא אפשרו לי להביא מצלמה או צלם.

 

דובר צה"ל

 

לאחר מכן תיאר: "אנחנו מתחילים להסתובב, מחכים שטייסי הקרב יפילו את המטען שלהם. כל תקיפה של כוחות הקרקע יכולה לעלות בדלק רב, כי המטוסים ינסו להתחמק מטילים - מה שידרוש תדלוק נוסף בדרך חזרה לבסיס. 20 דקות אחר כך אנחנו כבר בדרך צפונה, בלי צורך בכך".

 
רוברטסון ציין לסיכום כתבתו כי "דובר צה"ל באנגלית אמר לי כי זו אזהרה גם לאיראן -  כדי שתישאר מחוץ ללחימה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר