לראשונה לאחר החיסול: סגנו של נסראללה ישא הצהרה

נעים קאסם ידבר לראשונה יומיים לאחר חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה • בראיון לפני מספר חודשים אמר: "אנחנו לא ננהל מלחמה כוללת אלא אם הישראלים יחליטו להיכנס למלחמה נגדנו"

נעים קאסם. צילום: רויטרס

לראשונה לאחר חיסול חסן נסראללה: סגנו, נעים קאסם צפוי לשאת הצהרה היום (שני) בצהריים.

בחודש אפריל האחרון הוא התראיין לרשת NBC, שם הצהיר: "לא נעבור על כך שישראל תחרוג מכללי המשוואה שנקבעו כרגע בדרום לבנון. אם הישראלים יסלימו את התקיפות שלהם, אנחנו נסלים את התקיפות שלנו גם כאן".

"המאבק משרת מטרתו תוך משיכת כוחות ישראליים והעסקתם בצפון", בהתייחס לגבול לבנון-ישראל. "לכן נמשיך לעשות כך. אנחנו לא ננהל מלחמה כוללת אלא אם הישראלים יחליטו להיכנס למלחמה נגדנו. אנחנו מוכנים לעימות מלא".

נסראללה חוסל ביום שישי האחרון לאחר שמטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המפקדה המרכזית של חיזבאללה, הנמצאת בתת קרקע, מתחת לבניין מגורים במרחב דאחייה בבירות. התקיפה בוצעה בעת שצמרת חיזבאללה היו במפקדה ועסקו בתיאום פעילויות טרור נגד אזרחי מדינת ישראל.

הבור שנוצר בדאחייה לאחר חיסול נסראללה, צילום: AP

במשך 32 שנות כהונתו של נסראללה כמנהיג ארגון הטרור חיזבאללה, היה אחראי לרצח של אזרחים ישראליים וחיילים רבים, ולתכנון והוצאה לפועל של אלפי פעולות טרור נגד מדינת ישראל וברחבי העולם. נסראללה היה מקבל ההחלטות המרכזי והמאשר הבלעדי של החלטות אסטרטגיות-מערכתיות, ולעיתים גם החלטות טקטיות בארגון. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר