לוחמי חיזבאללה באזור הגבול בין סוריה ללבנון (ארכיון). צילום: ללא

דיווח: איראן מעבירה כוחות לסוריה ולבנון, ארה"ב נערכת להגנה על ישראל

מקורות מודיעיניים חשפו ל"בלומברג" כי טהרן מעבירה אלפי לוחמים מעיראק במטרה לחזק את חיזבאללה • בתוך כך מדווח ה-CNN כי נשיא ארה"ב חושש מהסלמה אזורית ולפיכך מחזק את מערכות ההגנה והכוחות האמריקניים באזור

[object Object]

מקורות מודיעין מערביים חשפו תנועה נרחבת של כוחות איראניים לסוריה, כך דווח היום (שני) בבלומברג. על פי הדיווח, אלפי לוחמים הועברו מעיראק לסוריה בחודשיים האחרונים, במה שנראה כמהלך אסטרטגי של איראן לחיזוק כוח ההרתעה שלה באזור, זאת לנוכח החיסולים הרבים של ישראל בלבנון. 

מפקד חיל האוויר: "הולכים למנוע כל אפשרות של העברות אמל״ח מאיראן לחיזבאללה" \\ דובר צה"ל

במקביל, גורמים בסוריה מדווחים על הרחבה משמעותית של תשתיות חיזבאללה בשטח הסורי. בסיסים ומערכות מנהרות חדשות הוקמו, במיוחד באזורים הקרובים לגבול הלבנוני. תשתיות אלו לא רק משמשות למטרות צבאיות, אלא גם כמקלט למפקדי שדה של הארגון ומשפחותיהם שנמלטו מלבנון.

בתוך כך, ה-CNN מדווח כי ממשל ביידן מביע דאגה עמוקה מהמצב המתפתח. גורם בכיר בממשל חשף כי ארה"ב חוששת מהתקפה איראנית קרובה ופועלת בשיתוף פעולה הדוק עם ישראל להכנת מערכות הגנה משותפות. הפנטגון, מצדו, הצהיר בתקיפות כי ינקוט "בכל האמצעים הדרושים" להגנה על כוחות ואינטרסים אמריקניים באזור. 

חושש מהסלמה. ביידן, צילום: רויטרס

למרות המתיחות הגוברת, ממשל ביידן ממשיך לדחוף לעבר הפסקת אש, למרות ההתנגדות בישראל. גורמים אמריקנים טענו ל-CNN כי ישראל שינתה את עמדתה ברגע האחרון, כאשר זיהתה הזדמנות לחסל את נסראללה.

דובר משרד החוץ האיראני, נאסר כנעני, אמר היום כי איראן תגיב ל"מעשים הפליליים" של ישראל.  למרות זאת, גורמים רשמיים מעריכים כי הסיכוי להסלמה משמעותית מצד איראן נמוך, כך על פי הדיווח בבלומברג. במקום זאת, ההערכה היא כי איראן תתמקד בשיקום כוחו של חיזבאללה ובשמירה על רשת השלוחים שלה באזור, תוך הימנעות ממלחמה כוללת.  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו