מנהל בית הספר של אונר"א התגלה כמפקד חמאס בלבנון לאחר שחוסל

פתח שריף אבו אל-אמין חוסל בתקיפות צה"ל בצור • הוא שימש כמנהל בית הספר "דיר יאסין" של ארגון האו"ם בלבנון והושעה בשל חשד לקשרים עם חמאס • לאחר מחאות על השעייתו הוא הוחזר לתפקיד

פתח שריף. צילום: רשתות ערביות

מפקד שלוחת חמאס בלבנון, וחבר הלשכה המדינית החיצונית של ארגון הטרור פתח שריף אבו אל-אמין, חוסל אתמול (ראשון) בתקיפות צה"ל בלבנון, כך על פי הודעת חמאס. לפי ההודעה הוא חוסל במחנה פליטים פלשתיני בצור שבדרום לבנון, יחד עם אשתו, בנו וכלתו.

פתח שריף, צילום: רשתות ערביות

פתח שריף אבו אל-אמין שימש כמנהל בית הספר "דיר יאסין" של אונר"א בלבנון. הוא הושעה ב-27 במרץ בחשד לקשרים עם חמאס ולהפרת תקנות הסוכנות, מה שהוביל למחאות נרחבות בקרב ארגונים אסלאסמים - והוא הוחזר לתפקיד.

תקיפה בביה"ס אונר"א (ארכיון), צילום: אי.פי.אי

"ההבנות קובעות כי המורה פתי א-שריף יוחזר לעבודתו, וכי העובדים לא יעצרו שוב ושוב על רקע פעילותם הלאומית או השתייכותם הלאומית", נכתב החלטת אונקר"א להחזירו לתפקיד. "סוגיית התפטרותו של פרופסור פתח אל-שריף אינה עומדת עוד על הפרק, והוסכם כי ממשל אונר"א לא יעמיד לדין את עובדיה בגין ביצוע פעילות לאומית והומניטרית למען עמם".

מאז ינואר האחרון חוסלו בכירים רבים בשלוחה הלבנונית של חמאס ביניהם:  סלאח אל-עארורי (סגן ראש הלשכה המדינית וראש חמאס חמאס ביו"ש), סמיר פאנדי, אחמד אל-קריע, מוחמד ג'בארה ועוד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר