השער הדרמטי בביטאון חיזבאללה לאחר חיסולו של נסראללה: "לא תהיה כרבלא שנייה"

העיתון הלבנוני המקורב לארגון הטרור כתב כי חיסולו של מזכ"ל הארגון אינו יכנע • העורך הראש, איברהים אל-אמין: "כיום יש משימה לפנינו - והיא להגן על ההתנגדות" • "מי שהשתתפו, ביצעו ושמחו על הריגת חוסין שלנו, חייבים לזכור שחסן הפך לסמל נצחי לכל מהפכן"

שערי עיתון באיראן ובלבנון. צילום: .

בשער העיתון "אל-אחבאר" המקורב לחיזבאללה נכתב הבוקר (ראשון) כי חיסול נסראללה ובכירי חיזבאללה הנוספים לא יהיה "כרבלא נוסף", שכן בארגון נערכו במשך יותר ארבעה עשורים למערכה. המסר במחנה הפרו-איראני הוא שהם לא יוכנעו בקלות הפעם. 

המסר של חיזבאללה: לא נכנעים בעקבות חיסול נסראללה, צילום: רשתות ערביות

כרבלא היא סמל לקרב המפורסם שנערך באזור עיראק של ימינו במאה השביעית לספירה. בקרב חוסיין בן עלי, יורשו של נביא האסלאם מוחמד, נטבח עם אנשיו על ידי צבאו של הח'ליף מבית אומיה יזיד הראשון. האירוע הפך לסמל של הקרבה וסבל בתרבות השיעית.

"מי שמביע גאווה בחשאי או בפומבי על מה שנעשה בלבנון הוא מי ששתק ותמך בפשע הגלוי בעזה. כל האנשים האלה רוצים לשכנע את העם שההתנגדות נפלה, שהסוגיה שלה אבודה ושכולם צריכים להיכנע", נכתב. "מי שהשתתפו, ביצעו ושמחו על הריגת חוסין שלנו, חייבים לזכור שחסן הפך לסמל נצחי לכל מהפכן".

תקיפות צה"ל בביירות, צילום: AP

העורך הראשי של העיתון, איברהים אל-אמין, שהיה מקורב לנסראללה, כתב במאמרו: "כיום יש משימה לפנינו - אנשי ההתנגדות לדורי דורות - והיא המשימה להגן על ההתנגדות, לשמור עליה מכל דבר ולהתכונן לשאת בעול הכבד ביותר בהגנה על הרעיון והערך ההיסטורי שלה. אין אדם שפוי שיכול לדון במקרה שמכונה פשרה והסכמה וריאליזם כדרכו של המערב הפושע". הוא סיכם: "הניטרליות היא כבר לא התרחקות מאש גדולה. פשרה היא כבר לא הזדמנות לקחת אוויר. אל לאנשים להמתין לדבר מלבד לסוף הסיבוב, ולא לסוף המלחמה".

"נמשיך את הג'יאהד"

מזכ"ל חיזבאללה חוסל ביום שישי האחרון בתקיפה ישראלית נרחבת על מפקדת ארגון הטרור בדאחייה. התקיפה כללה מספר בניינים והותירה הרס רב באזור. יחד איתו חוסלו בכירים נוספים בארגון, ביניהם ראש המועצה המבצעת, הישאם סאפי א-דין, ועלי כרכי.

בתגובה למבצע, חיזבאללה קרא לאנשיו להמשיך בדרכו של נסראללה ולהמשיך במאבק האלים נגד ישראל. בהודעה רשמית נאמר: "הנהגת חיזבאללה מתחייבת לשהיד העליון, הקדוש והיקר ביותר במסענו, מלא הקורבנות והקדושים, להמשיך את הג'יהאד שלה בהתמודדות עם האויב, בתמיכה בעזה ובפלשתין, ובהגנה על לבנון והאיתנה והמכובדת שלה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר