מיכלי נפט, תחנת כוח ונמל: יותר מעשר מטרות טרור הותקפו בתימן

תקיפות ישראליות בוצעו על ידי חיל האוויר בתימן • באמצעות התשתיות והנמלים שהותקפו, השלטון החות׳י מעביר אמצעי לחימה איראנים לאיזור • סגן מערך התעמולה של החות'ים: "התקיפות שלנו יימשכו, חזית התמיכה לא תיעצר" • המסר גם לאיראן: צה״ל יפגע בכל מי שמאיים על ישראל, בכל מרחק שנדרש • בתימן דיווחו על נפגעים כתוצאה מהתקיפות

תקיפה באזור נמל אל-חודיידה

כיממה לאחר הירי מתימן: חיל האוויר הישראלי תקף מטרות של שלטון הטרור החות׳י בתימן כ-1,800 ק״מ מגבול ישראל - תחנות כוח ונמל ימי, אשר משמשים לייבוא נפט אשר באמצעות התשתיות והנמלים שהותקפו, השלטון החות׳י מעביר אמצעי לחימה איראנים לאיזור, ואספקה לצרכים צבאיים, ובכך גם נפט. בתימן דיווחו על נפגעים כתוצאה מהתקיפות. כמו כן, דווח על תורים בתחנות דלק בצנעא ובמחוזות נוספים בעקבות התקיפה של מיכלי הנפט.

עוד אושר כי התקיפה בוצעה בתגובה למתקפות האחרונות שביצע השלטון החות׳י לעבר מדינת ישראל.  ישראל תיאמה מול ארה"ב את התקיפה בתימן. רשת "אל-מיאדין" דיווחה כי האמריקנים "נתנו אור ירוק לאויב ועליהם לשאת בהשלכות".

הפיצוץ בתימן לאחר התקיפה הישראלית, צילום: ללא

מקורות מסרו לרשת אל-ערביה כי ישראל אומרת שהתקיפה בתימן היא מסר לאיראן שהיא מסוגלת לפגוע בעומק השטח שלה. סגן מערך התעמולה של החות'ים, נאסר א-דין עאמר: "ישראל תקפה את אל-חודיידה, התקיפות שלנו יימשכו. חזית התמיכה לא תיעצר".

התקיפה בנמל חודיידה בתימן | ללא

כזכור, אתמול נורה טיל קרקע-קרקע מתימן, שיורט מחוץ לגבולות המדינה, והפעיל אזעקות באזורים רבים ברחבי ישראל. הטיל הזה היה השני שנורה על ידי החות'ים בשלושת הימים האחרונים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר