דיווח: סגן ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה חוסל בתקיפות בדאחייה

 נביל קאווק היה סגנו של ספי א-דין, שעמד בראש המועצה וצפוי להחליף את נסראללה • בתפקידו היה בין האחראים המרכזיים לענייני החינוך, הרווחה, הכספים וקשרי החוץ של ארגון הטרור

נביל קאווק.. צילום: רשתות ערביות

 נביל קאווק, סגן ראש המועצה המבצעת בארגון, חוסל אתמול (שבת) בדאחייה של ביירות, כך עולה מדיווחים לא רשמיים של תומכי חיזבאללה. הערוץ הסעודי "אל-חדת'" דיווח כבר אמש כי קאווק היה יעד התקיפה בדאחייה.

תיעוד: ההרס הכבד במעוז חיזבאללה בביירות לאחר גל התקיפות של חיל האוויר | רשתות ערביות

קאוק קאווק סגנו של ספי א-דין, שמועמד לרשת את חסן נסראללה שחוסל ביום שישי. קאווק הוא גם אחד מחברי המועצה המרכזית של חיזבאללה. ההתנקשות בו, מראה שגם בכירים בזרוע הפוליטית של ארגון הטרור נמצאים על הכוונת של צה"ל. בימים האחרונים אכן נהרגו שני אנשי דת של חיזבאללה.

קאווק הוא בן 60 ועבר תקופת לימודי דת ארוכה בעיר קום באיראן במשך עשר שנים ( מאז 1982 עד 1992). בעבר הוא שימש ראש הגזרה הדרומית במשך 15 שנה, מ-1995 ועד 2010. בסוף אותה תקופה מונה לסגן ראש המועצה המבצעת.

התגורר עשור באיראן. קאווק, צילום: רשתות ערביות

המועצה המבצעת מורכבת מבכירים בחיזבאללה, שאמונים על המחלקות השונות שלו: חינוך, רווחה, תעמולה, כספים, אספקה, קשרי חוץ ועוד. ספי א-דין שעמד בראש המועצה וצפוי להחליף את נסראללה, היה למעשה "ראש הממשלה של חיזבאללה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר