חיסול צמרת הטרור: התבוסות של חיזבאללה הן מסר מהדהד לחמאס

בבת אחת ישראל גדעה את ראש השליט שהטיל אימה על לבנון • אף מהלך לא יכול היה לצאת לפועל ללא אישור מהמזכיר הכללי

סינוואר וחיזבאללה על רקע גבול לבנון. צילום: דובר צה"ל, רויטרס, אי.פי.אי, אי.פי

חיסול נסראללה הוא לא סוף פסוק במלחמה. זוהי נקודת ציון, ניצחון מהדהד בקרב, שעתיד להשליך על העתיד לבוא. הרגע שבו הקערה התהפכה על פיה בזירה הצפונית. זהו לא רק חיסול מנהיג תנועת הטרור המסוכנת בעולם. אדם אחד, כמובן, אפשר להחליף.

זאת גדיעת שרשרת הפיקוד וההנהגה של חיזבאללה, אלו התקיפות האינטנסיביות בדאחייה נגד הנכסים האסטרטגיים, זוהי המכה המוראלית חסרת התקדים לרעיון "ההתנגדות". למחשבה שטבעת חנק של ארגוני טרור תצליח לדחוק את מדינת היהודים מהמזרח התיכון.

שרשרת הפיקוד הצבאית של ארגון הטרור חיזבאללה, צילום: דובר צה"ל

מעבר להשמדת צמרת הפיקוד הצבאית של חיזבאללה, בבת אחת ישראל גדעה את ראש השליט שהטיל אימה על לבנון. המנהיג שהפך את ארץ הארזים למדינה מצורעת, שהבריח משקיעים ממדינות המפרץ, שבגללו המערכת הפוליטית המקומית משותקת קרוב לשנתיים. הרי אין נשיא מכהן, ואת הרשות המבצעת מנהלת ממשלת מעבר המורכבת מחיזבאללה ובעלי בריתו. ובעיקר, אף מהלך לא יכול היה לצאת לפועל ללא אור ירוק מהמזכיר הכללי. לעיתים, גם ללא אישור מאדונו בטהרן.

חמינאי ונסראללה בטהרן, צילום: ללא

אתמול התברר שישראל לא מסתפקת רק בנסראללה, אלא גם רודפת אחרי יורשיו הפוטנציאליים: הישאם ספי א־דין ונביל קאוק. התפנית החדה והאכזרית הזאת הגיעה אחרי שידור מסרים סותרים בעליל. במשך השבוע שחלף, ישראל אותתה שהיא מעוניינת ב"הסלמה מדורגת" או "הפסקת אש זמנית", שהיא מקווה ש"נסראללה עוד יבין".

א-סייד האשם ספי א-דין, ראש המועצה המבצעת בחיזבאללה (ארכיון), צילום: רויטרס

בשישי תרגיל ההונאה המבריק הזה נגמר ברעידת אדמה. המורדים הסורים קראו לחסל את הרודן אסד, האופוזיציה האיראנית ייחלה למות חמינאי, פעילי רשת סעודים סימנו את ראשו של מנהיג החות'ים בתימן. הציר האיראני המפורסם נסדק, מזמין את אויביו להכות בו ללא רחם.   

דובר החות'ים מאשר את התקיפות בישראל ומעודד לתוקפנות במזרח התיכון, צילום: אי.פי.איי

לישראל צפויים עוד ימים מאתגרים במלחמה, ימים קשים. לא בטוח שהגורמים הבינלאומיים יצליחו לכפות הפסקת אש דווקא בתזמון שיתאים לנו, אחרי השמדת הנכסים האסטרטגיים שמאיימים על תושבי הצפון. קרוב לוודאי שהנהגת חיזבאללה ששרדה תנסה לממש את הבטחתה לנסראללה, "להמשיך בג'יהאד ולתמוך בעזה", כפי שנכתב בהודעה מטעמה. קרוב לוודאי שתמרון קרקעי נושא בחובו סיכונים רבים שהאויב ינסה לנצל כדי למשוך אותנו למלחמת התשה. ארגון הטרור ינסה גם לבטח לפגוע בישראלים ביעדים בחו"ל.

בתקיפה חוסל מפקד כוח קודס בלבנון, עבאס נילופרושאן. מותו מעצים את הדילמה בטהרן לגבי תגובה לתקיפה, שכן מדובר באישיות איראנית. חיסול קודמו, חסן מהדווי, גרר מתקפת טילים של איראן על ישראל. ומנגד, הצמרת האיראנית החדשה - זאת של הנשיא מסעוד פזשכיאן וסגנו ג'וואד זריף - חותרת להבנות עם המערב להסרת הסנקציות. עימות אזורי עשוי לסכל את התוכניות שלהם. למרות זאת, עם האיומים האלה נוכל להתמודד, במיוחד אם נתכונן אליהם בהתאם.

הנשיא מסעוד פזשכיאן בפרלמנט (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

לבסוף, התבוסות לחיזבאללה הן מסר מהדהד לחמאס. סינוואר ואנשיו חשבו שהישועה תגיע מצפון. הם ייאלצו כנראה להתבדות ולהכיר במציאות: חבל ההצלה היחיד שנותר להם הוא שחרור החטופים. ואת ההזדמנות הזאת ישראל חייבת לנצל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר