מרגלים בשורות חיזבאללה? דיווח אמריקני חושף את חששות הארגון

ארגון חיזבאללה סופג מהלומות קשות לאחר חיסולם של כ-30 ממנהיגיו בשבועות האחרונים • בשל חשש ממרגלים, חוסר אמון מתפשט בין שורות הארגון, כך דווח ברשת ABC האמריקנית • בעקבות חיסולו של חסן נסראללה, שלטון הפיקוד והשליטה בחיזבאללה בכאוס מוחלט

חסן נסראללה (ארכיון). צילום: אי.אף.פי

בכירי חיזבאללה שנותרו חוששים באופן גובר מקיומם של מרגלים בתוך שורותיהם, כך דווח ברשת ה-ABC News, גורמים בארה"ב ובישראל מעריכים כי במהלך השבועות האחרונים חוסלו כ-30 ממנהיגי חיזבאללה, דבר שגרם לכאוס מוחלט במערכת הפנימית של הארגון. 

שרשרת הפיקוד בחיזבאללה, צילום: דובר צה"ל

בכיר אמריקני ששוחח עם רשת ה-ABC, ציין כי חיזבאללה מתמודד עם קשיים גדולים בתקשורת הפנימית שלו לאחר שישראל פגעה באמצעי התקשורת המרכזיים של הארגון. בנוסף לכך, יש חשש אמיתי בקרב המנהיגים שנותרו כי מרגלים נמצאים בשורותיהם, והדבר מעורר דאגות רבות בנוגע לאמינות הכוחות.

לדברי אותו בכיר, בליל שישי תקפה ישראל מעל 140 מטרות של חיזבאללה בלבנון, במקביל לחיסול נסראללה.

תקיפה על המפקדה של חיזבאללה בדאחייה, צילום: רשתות ערביות

ישראל הצליחה לחדור למערכת מגדל הפיקוח בנמל התעופה בביירות בשבת בבוקר, והעבירה אזהרה למטוס נוסעים איראני שהיה בדרכו לנחות בבירה הלבנונית. באזהרה נאמר כי אין לאפשר למטוס לנחות שם בשל המתיחות הביטחונית באזור. בתגובה, שר התחבורה הלבנוני הנחה את המטוס להימנע מכניסה למרחב האווירי של לבנון, מה שמנע את נחיתתו בביירות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר