"תודה לביבי, המטרה הבאה: חמינאי": אזרחים באיראן מגיבים לחיסול נסראללה

ד"ר תמר עילם גינדין, מומחית לאיראן, עוקבת ביממה האחרונה אחר הפעילות ברשתות החברתיות בעולם המוסלמי • "לאיראנים רבים נמאס שכספי המסים והנפט שלהם הולכים ללבנון ולעזה בזמן שבמדינה יש אנשים שרעבים ללחם"

נסראללה. החגיגות מתרחשות בבתים וברשתות החברתיות. צילום: .אי.פי

מאז שפורסם האישור על אחרי חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, נפוצים ברשתות באיראן ההאשטגים: "#תודה לביבי" ו"#המטרה הבאה: חמינאי".

"עוד לא רואים ברחובות איראן שירים וריקודים פיזית כמו בלבנון ובסוריה, אבל בהחלט יש כבר מהלילה חגיגות, רובן בבתים וברשתות החברתיות", אומרת ד"ר תמר עילם גינדין, מומחית לאיראן ממרכז עזרי באוניברסיטת חיפה, שמנטרת ביממה האחרונה אחר הפעילות ברשתות באיראן, בסוריה ובלבנון.

"אני עוקבת אחרי חשבונות טוויטר וטלגרם גם של 'טובים' וגם של 'רעים', כדי לנסות לקבל תמונה מאוזנת של מה שמתרחש באיראן", היא אומרת. "כי אני יודעת שמי שנמצא איתי בקשר הוא או פרו-ישראלי או סוכן שמזייף".

שלט תמיכה בנסראללה בטהרן. נסראללה היה בעיני רוב האיראנים ממש האבטיפוס של עלוקה כפוית טובה", צילום: אי.אף.פי

"השפעה בכוח הזרוע ובכוח הכסף, אבל הלבנונים ממש שונאים אותם ואת חיזבאללה. אחרי מתקפת הביפרים ראינו תמונות של פעילי חיזבאללה מנסים לעשות מפגני כוח במקומות בצפון שהם ברחו אליהם, ואת התושבים המקומיים מבריחים אותם במכות", מוסיפה עילם גינדין.

"נסראללה היה בעיני רוב האיראנים ממש האבטיפוס של העלוקה כפוית הטובה, שגם מקבל את הכסף שלו מאיראן וגם מזלזל בתרבות האיראנית", היא אומרת. "כל אחת מאלו לחוד זו סיבה מספקת כדי לתעב אותו".

"בהפגנות נגד המשטר כבר שנים חוזרת הסיסמה 'לא עזה, לא לבנון, נשמתי קודש לאיראן', שיוצאת נגד זה שהמשטר נותן את כספי המסים והנפט של האיראנים למלחמות שהן בכלל לא שלהם, בזמן שבאיראן יש אנשים שרעבים ללחם ומוכרים כליות כדי לשרוד", מוסיפה עילם גינדין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר