החוקר הלבנוני שהזהיר את נסראללה שלושה ימים לפני חיסולו: "תכתוב את הצוואה שלך"

מוחמד עלי אל-חוסייני, איש דת שיעי החי במפרץ ומקורב למחנה הפרו-סעודי, הזהיר את מזכ"ל חיזבאללה ימים לפני התקיפה בדאחייה • "הפכת היום למטרה מספר אחת, אנחנו מדברים ברצינות, זה לא איום" • בעולם הערבי התייחסו בהרחבה לדבריו והראיון זכה לשיתופים רבים

מוחמד עלי אל-חוסייני ונסראללה. צילום: רשתות ערביות

בעולם הערבי עסקו מאז אתמול (שישי) בדבריו של החוקר הלבנוני, מוחמד עלי אל-חוסייני, החי במפרץ. בראיון לרשת "אל-ערביה" הסעודית, לפני כשלושה ימים, אל-חוסייני הזהיר את מנהיג חיזבאללה מחיסולו. ביום שישי ישראל כבר תקפה בדאחייה בביירות, בתקיפה בה חוסל מזכ"ל חיזבאללה. 

קולות קשר של מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר ומפקד טייסת ׳69׳ // דובר צה"ל

"אני אומר לנסראללה, תכתוב את הצוואה שלך, כי מי שקנה אותך - מכר אותך", אמר איש הדת השיעי המקורב למחנה הפרו-סעודי, "הפכת היום למטרה מספר 1. לכן תכתוב את הצוואה שלך והיום אנחנו מדברים ברצינות. זה לא איום. נחכה ונראה. כל החלומות שלך שתיכנס לירושלים הוליכו אותך שולל".

החוקר הלבנוני, שעומד בראש גוף הנקרא "המועצה האסלאמית", הוסיף: "מה קרה בשנת 2006 (מלחמת לבנון הראשונה; ש"ק), היה הסכמה לגביו וזה היה מוגבל, אבל היום הרי אין מדיניות. ישראל תהרוס הכל. זאת לא מלחמה פסיכולוגית. הצבא הישראלי ייכנס ויפלוש ללבנון".

סריקות באזור הדאחייה בביירות לאחר החיסול של חיזבאללה, צילום: אי.אף.פי

במהלך דבריו, הוא טען: "יש מצב של דאגה ומתיחות ולראשונה בחיזבאללה, במועצת השורא. יש אינתיאפדה נגד חסן נסראללה. כן, אינתיפאדה. אין אמון בחסן נסראללה ברמת ההחלטות. ברור שחיזבאללה נסוג ובכל יום יש אבידות".

כאמור, בעולם הערבי התייחסו בהרחבה לדבריו והראיון זכה לשיתופים רבים. "חכמים רואים את העתיד. מוחמד אל-חוסייני הזהיר את חסן נסראללה מחיסול בראיון לערוץ אל-ערביה. הוא אמר לו בכנות - תכתוב צוואה כי איראן מכרה אותך", כתבה פעילת אופוזיציה סורית. מגיש טלוויזיה ערבי-נוצרי כתב: "מילים חשובות שחזו את מותו של נסראללה שאיראן מכרה אותו".

לאחר החיסול, כתב אל-חוסייני בחשבונו ברשת: "התחלנו יחד, צעדנו יחד, שחררנו יחד את הדרום וניצחנו יחד. אבל הנאמנות הפרידה בינינו. אני נשארתי עם הערביות ועם האומה. ואתה הלכתה אחרי השחרור לקראת החיבוק האיראני. הענקת להם נאמנות מוחלטת וצייתנות עיוורת. העמדת את עצמך לשירותם והם נטשו אותך וסחרו בך - בזמן שהערבים חיבקו אותי בהתאם להרגלי האבירות והנאמנות שלהם. ייעצתי לך שוב ושוב ואמרתי לך להיזהר, כדי שלא תאמר אחר כך שלא ידעת. הזהרתי אותך מהחורבן שיבוא עליך ועל הלבנונים. זה שיעור לכל מי שנטש את המולדת שלו ואת הערביות שלו ואת האומה שלו לטובת אומה אחרת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר