"אל-אחבאר": "לבנון והאזור נכנסו לשלב חדש של עימות - שיוביל לשינוי פני האזור"

"ישראל קפצה בבת אחת למלחמה כוללת", טוענים בעיתון המקורב לחיזבאללה • עוד הם מוסיפים כי "מה שקרה בשבועיים האחרונים ואמש מספיק כדי לסגור את הדלת על כל סוג של הסדר שישראל רוצה באופן ישיר או דרך ארה"ב" • מקור בכיר בחיזבאללה לעיתון "אל-ג'מהוריה": "כל ניסיון לעצור את החזית בנפרד מעזה נידון לכישלון מוחלט" • כך נראו עיתוני הבוקר בעולם הערבי

שער העיתון אל אחבר המזוהה עם חיזבאללה. צילום: .

בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המקורב לחיזבאללה, מתייחסים הבוקר (שבת) לתקיפה של ישראל אמש על מפקדת חיזבאללה בלב הדאחייה ונסיון החיסול של המנהיג חסן נסראללה, וטוענים: "ישראל קפצה בבת אחת למלחמה כוללת, לבנון והאזור נכנסו לשלב חדש של עימות שיוביל לשינוי פני האזור".

תיעוד ההריסות לאחר תקיפת המפקדה המרכזית של חיזבאללה // רשתות ערביות

עוד הם מוסיפים כי "ללא קשר לתוצאה הסופית של התקיפה בדאחייה, ישראל המשיכה להסלים את התוקפנות שלה מתוך רצון לדחוף את העימות לתקרה דומה למה שהיא עושה בעזה מזה כשנה. מה שקרה בשבועיים האחרונים ואמש מספיק כדי לסגור את הדלת על כל סוג של הסדר שישראל רוצה באופן ישיר או דרך ארה"ב".

הכוונת על נסראללה. חוסל?, צילום: אי.פי, רויטרס

גם בעיתון "א-דיאר" האשימו את ישראל כי היא "לקחה את העימות לרמות הקיצוניות ביותר וחצתה את כל הקווים האדומים בתקיפות אוויריות מתמשכות כדי לחסל את מנהיג ההתנגדות". עוד נכתב כי חיזבאללה "לא פרסם אף הודעה מטעמו לגבי הפשע שהתרחש בדאחיייה, שכן חיזבאללה הוא הגורם האחראי היחיד שיכול לקבוע את גורלו של המנהיג חסן נסראללה". מקורות בחיזבאללה איימו בפני "א-דיאר" כי "הנקמה על תקיפת המפקדה תהיה נקמה נרחבת ואלימה שתרעיד את ישראל".

בעיתון הלבנוני "אל-ג'מהוריה" נכתב כי בכל הנוגע להסכמה להפסקת אש כוללת, מלבנון ועד עזה, חיזבאללה "שומר על שתיקה מוחלטת ולא פרסם אף הודעה שתאשר או תכחיש זאת". מקור בכיר בחיזבאללה אישר לעיתון "אל-ג'מהוריה" כי "עמדת חיזבאללה ידועה והוא הודיע לכל הצדדים שחזית התמיכה הלבנונית בעזה לא תעצור ותמשיך בעימותים ובהגנה על לבנון. כל ניסיון לעצור את החזית בנפרד מעזה נידון לכישלון מוחלט".

סריקות באזור הדאחייה בביירות לאחר ניסיון החיסול של חיזבאללה, צילום: אי.אף.פי

בעניין יוזמות הרגיעה אמר המקור בחיזבאללה: "לפני שאנחנו מדברים על היוזמות עלינו לשאול - האם ארה"ב היא מתווך הגון. איך מי שמימן את התוקפנות על לבנון והשתתף בה יכול להציע פתרון הוגן שיפסיק את התוקפנות".המקור הוסיף: "העמדה שלנו היא שהפסקת התוקפנות על עזה תעצור את חזית התמיכה בלבנון. המשוואה הזאת קבועה ולא תהיה נסיגה ממנה לא חשוב מה יהיה המחיר של הדבר. הצעות כלליות או יוזמות ממולכדות לא ישנו את המשוואה הזאת... חיזבאללה לא יפול בפח הזה".

שער העיתון הלבנוני "א-דיאר": "תקיפה אכזרית של האויב על מפקדת חיזבאללה, צילום: .

כאמור, מספר שעות לאחר התקיפה בביירות, במהלך הלילה, נורה מטח כבד ליישובי הצפון, ובבוקר נורו מספר רקטות גם לעבר השומרון. דובר צה"ל עדכן כי "במהלך הלילה, מטוסי קרב תקפו מבנים בהם אוחסנו אמצעי לחימה, משגרים ומבנים צבאיים בהם פעלו מחבלי חיזבאללה. צה״ל ממשיך לתקוף, לפגוע ולגרוע יכולות ותשתיות צבאיות של חיזבאללה בלבנון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר