מקור מקורב לחזיבאללה: "נסראללה לא נהרג בתקיפה"

בארץ הארזים הגיבו הערב לתקיפה הגדולה ביותר על הבירה הלבנונית מאז פרוץ הלחימה מול ארגון הטרור חיזבאללה • באיראן טענו כי מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, נמצא במקום בטוח ולא נפגע בתקיפה

זירת התקיפה במפקדת חיזבאללה בביירות. צילום: רויטרס

צה"ל ביצע הערב (שישי) את התקיפה הגדולה ביותר שביצע ביירות מאז פרוץ העימות עם חיזבאללה בחודש אוקטובר. מקור בכיר המקורב לארגון הטרור חיזבאללה סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי נסראללה לא נהרג בתקיפה. המקור לא הוסיף על מצבו של מנהיג החיזבאללה.  

סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" פרסמה הודעה של בכיר באיראן לפיה מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, נמצא במקום בטוח ולא נפגע בתקיפה. עם זאת, בכיר איראני סיפר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי טהרן מנסה לגלות את גורלו של מזכ"ל חיזבאללה. 

זירת התקיפה על מפקדת חיזבאללה ברובע הדאחייה בביירות // רויטרס

ראש ממשלת המעבר בלבנון נג'יב מיקאתי הגיב לתקיפה ואמר: "התקיפה הישראלית בדאחייה של ביירות מראה שלא אכפת לה מהקריאות של העולם להפסקת אש". המועצה הדתית העליונה בעיראק גינתה את התקיפה בביירות וכינתה אותה "תוקפנות אכזרית נגד אזרחים בלבנון". גם השגרירות האיראנית בביירות הגיבה לתקיפה בהודעה בה נכתב: "הפשע הישראלי הוא הסלמה מסוכנת שמשנה את כללי המשחק. המשטר הישראלי ביצע טבח".

החות'ים, ששיגרו טיל אתמול למרכז ישראל, גינו את התקיפה בביירות: "פגיעה בדאחייה הצפופה באזרחים היא אכזריות חסרת תקדים". גם ארגון הטרור חמאס פרסם הודעת גינוי ארוכה לתקיפה. 

מרכז עלמא, העוסק בחינוך בנושאי ביטחון והמזרח התיכון, פרסם הערב מידע על המבנה ההיררכי של הנהגת חיזבאללה, בדגש על הדרג הפוליטי והדתי של הארגון.  על פי הדברים, בראש הנהגת הארגון נמצאים המזכיר הכללי חסן נסראללה, וסגנו נעים קאסם. תחתם קיימים חמישה משרדים שונים בהם מועצת הג'יהאד, שזהותו של העומד בראשה אינה ידועה. 

 

בנוסף למועצת הגי'האד נמצא משרד הוועדה הפרלמנטרית האמון על הקשר עם שלטונות מדינת לבנון והנוכחו תהפוליטית של חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני. בראש משרד זה עומד מוחמד רעד.  המשרד השלישי של חיזבאללה הוא המועצה הביצועית, האחראית על כלל הפעילות האזרחית של חיזבאללה, בין היתר מערך הצדקה והסעד העצום של הארגון. בראש לשכה זו עומד האשם סאפי אל דין, שעל פי חלק מהדיווחים נהרג בתקיפה הערב על מפקדת הארגון. המשרד הרביעי הכפוף לנסראללה הוא המועצה הפוליטית של הארגון האמונה על הפוליטיקה הפנימית של חיזבאללה וכן מועצת השורא, המועצה הדתית של הארגון. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר