חיזבאללה מאשר: מוחמד סרור חוסל בתקיפה בביירות

הערוץ הסעודי "אל-ערביה" פרסם כי בכיר חיזבאללה שחוסל בביירות, פיקד על שיגור רקטות מתימן לעבר ישראל וחזר לפני כשלושה ימים ללבנון מתימן • נכון לרגע זה, אין אישור ממקור אחר, אבל ידוע כי חיזבאללה שלח יועצים לתימן בעבר, שיסייעו בבניין הכוח שלו

רשת אל-ערביה פרסמה את תיעוד של מוחמד סרור שחוסל, בזמן שאימן את החות'ים ב-2016. צילום: רשתות ערביות

חיזבאללה אישר הלילה (בין חמישי לשישי)  את מותו של מוחמד חוסיין סרור, שחוסל ע"י צה"ל בביירות. בהודעה כונה סרור "המפקד", בהתאם לבכירים אחרים בארגון שחוסלו.

סרור יליד 1973 ותושב הכפר עיתא א-שעב בדרום לבנון, הצטרף לחיזבאללה ב-1986. במהלך השנים טיפס בסולם הדרגות, ביצע תפקידים פיקודיים והשתתף בפיגועים נגד ישראל. הוא היה מפקד מרכזי במלחמת האזרחים בסוריה ובשנת 2020 קיבל את הפיקוד על המערך האווירי של הארגון.

זירת תקיפת צה"ל בדאחיה בלבנון // רשתות ערביות

מאז אוקטובר 2023, סרור היה אחראי על שיגורים לעבר ישראל ושימש כיועץ צבאי של החות'ים בתימן. לאחרונה חוסל בנסיבות שטרם פורסמו, וחיזבאללה ציין כי נהרג "על דרך ירושלים" - ביטוי המשמש את הארגון לציון לוחמים שנהרגו במאבק נגד ישראל.

תיעוד חיסולו של מחמד חסין סרור, מפקד היחידה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה, צילום: דובר צה"ל

הערוץ הסעודי "אל-ערביה" מדווח ממקורותיו כי בכיר חיזבאללה שחוסל בביירות היום, מוחמד סרור, חזר לפני כשלושה ימים ללבנון מתימן. הרשת פרסמה את תיעוד של סרור בזמן שאימן את החות'ים ב-2016. לפי הדיווח הוא סייע להם בהיערכות לתקוף את סעודיה.

עוד נטען כי הוא היה אחראי על שיגור רקטות מתימן לעבר ישראל והיה למעשה מפקד היחידה האווירית של החות'ים.

נכון לרגע זה, אין אישור ממקור אחר, אבל ידוע כי חיזבאללה שלח יועצים לתימן בעבר, שיסייעו בבניין הכוח שלו.

התקיפה בדאחייה, היום, צילום: אי.פי.אי

צה"ל אישר כי מוחמד סרור, מפקד היחידה האווירית של חיזבאללה, חוסל בצהריים בתקיפה ממוקדת ברובע הדאחייה בביירות בירת לבנון. לפי דיווח בתקשורת הערבית, התקיפה בוצעה באמצעות שלושה טילים סמוך לאזור שבו חוסל בסוף השבוע שעבר ראש מערך המבצעים של חיזבאללה איברהים עקיל.

סרור היה אחראי בארגון הטרור השיעי על כל שיגורי הכטב"מים לשטח ישראל, כולל לאזור גלילות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר