רויטרס: 1,500 מחבלי חיזבאללה נפצעו ויצאו מכשירות בעקבות מתקפת הביפרים ומכשירי הקשר

רבים מהמחבלים התעוורו או נפגעו בידיהם כתוצאה מפיצוץ מכשירי הקשר, טוען בכיר בחיזבאללה • בתוך כך, שלושה מהמקורות שמכירים את פעולות ארגון הטרור אמרו כי הקבוצה מינתה במהירות מחליפים למחוסלים הבכירים שנהרגו בשבועיים האחרונים על ידי צה"ל • עוד הם מוסיפים, כי חיזבאללה גם הביאה רקטות ללבנון בקצב מהיר, תוך ציפייה לעימות ממושך

מחבלי חיזבאללה בהלווייתו של איברהים עקיל. צילום: AFP

בכיר בחיזבאללה צוטט היום (רביעי) בכתבה בסוכנות הידיעות רויטרס כשהוא טוען כי בעקבות מתקפת הביפרים ומכשירי הקשר שנשאו מחבלי חיזבאללה, נפצעו ויצאו מכשירות 1,500 לוחמים, כאשר רבים מהם התעוורו או נפגעו בידיהם.

דיווחים בלבנון: פיצוצי הביפרים התחדשו (18.09.24) // רשתות ערביות

ביום שישי חיסלה ישראל את המפקד שייסד והוביל את כוח רדואן המובחר של הקבוצה, איברהים עקיל. ומאז יום שני, יום האלימות הקטלני ביותר בלבנון זה עשרות שנים, משרד הבריאות בלבנון אומר שיותר מ-560 בני אדם, ביניהם 50 ילדים, מתו במטחי אוויר. הרמטכ"ל הרצי הלוי, אמר כי מותו של אקיל זעזע את ארגון הטרור ותקיפות חיל האוויר השמידו אלפי רקטות ופגזים של חיזבאללה.

בתוך כך, שלושה מהמקורות, בעלי היכרות פנימית עם ארגון הטרור, אמרו שהקבוצה מינתה במהירות מחליפים לעקיל ואישים בכירים אחרים שנהרגו בתקיפה האווירית ביום שישי בפרבריה הדרומיים של ביירות. מנהיג חיזבאללה נסראללה, אמר בנאום ב-1 באוגוסט כי הארגון ממלא במהירות פערים בכל פעם שמנהיג נהרג. 

ביפר שהתפוצץ בלבנון, צילום: רויטרס

למרות שזו מכה גדולה, הדבר מייצג חלק מעוצמתו של חיזבאללה, טוענים שלושת המקורות שמקורבים לארגון. על פי דו"ח שהוצג לקונגרס האמריקני, עומד על 40,000-50,000 לוחמים. נסראללה אמר שלקבוצה יש 100,000 לוחמים. מאז אוקטובר, כאשר חיזבאללה החל לירות לעבר ישראל כתמיכה בבעל בריתו חמאס בעזה, הוא פרס מחדש לוחמים לאזורי קו חזית בדרום, כולל חלק מסוריה.

עוד הם מוסיפים, כי חיזבאללה גם הביאה רקטות ללבנון בקצב מהיר, תוך ציפייה לעימות ממושך. התומכת העיקרית של חיזבאללה וספקית הנשק היא איראן. הקבוצה חיזבאללה הוא הפלג החזק ביותר ב"ציר ההתנגדות" של טהרן של כוחות בלתי סדירים של בעלות הברית ברחבי המזרח התיכון. רבים מכלי הנשק שלה הם דגמים איראניים, רוסים או סיניים. המקורות, שביקשו כולם לא להיחשף בשל רגישות העניין, לא מסרו פרטים על כלי הנשק או היכן נקנו.

נאום נסראלה לאחר פיצוץ הביפרים, צילום: רשתות ערביות

אנדראס קריג, מרצה בכיר בבית הספר ללימודי ביטחון בקינגס קולג' בלונדון, אמר כי בעוד שפעולות חיזבאללה שובשו על ידי התקפות השבוע האחרון, המבנה הארגוני המרושת של הקבוצה סייע להפוך אותה לכוח עמיד ביותר. "זהו האויב האדיר ביותר שישראל התמודדה אי פעם בשדה הקרב, לא בגלל מספרים וטכנולוגיה, אלא במונחים של חוסן", אמר המומחה. 

על אף עמידתו של חיזבאללה, מדובר על שיעורי אבדות קשים עבור הארגון. על אף שהארגון הפסיק בימים האחרונים לספק נתונים על ההרוגים בשורותיו, נראה כי מצבת ההרוגים בקרב מחבלי הארגון מאז החל העימות עם ישראל מתקרב ואולי אף עובר את זו של מלחמת לבנון השנייה, בה העריכו כי בין 500 ל-700 מחבלי חיזבאללה נהרגו בקרבות מול צה"ל. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר