נשיא איראן: "מוכנים להתפרק מנשקינו - אם ישראל תעשה אותו דבר"

מסעוד פזשכיאן הפתיע עיתונאים אמריקנים בניו יורק כשנקט בקו אנטי מלחמתי במובהק • "מה שאנחנו יכולים לפתור בדיאלוג, בואו לא נפתור עם טילים ורובים", אמר הנשיא

הנשיא מסעוד פזשכיאן בפרלמנט. צילום: אי.אף.פי

חשיפה מפתיעה: בהקלטות של נשיא איראן, מסעוד פזשכיאן, נשמע המנהיג אומר לבני שיחו האמריקנים כי ארצו מוכנה להניח את נשקה אם ישראל תפעל באופן דומה, כך חושף היום (שלישי) אתר החדשות המזוהה עם האופוזיציה האיראנית הגולה "איראן אינטרנשיונל".

"אנו מוכנים להניח את כל כלי הנשק שלנו, בתנאי שישראל תניח את כלי הנשק שלה וארגון בינלאומי יבוא לספק ביטחון באזור", אמר הנשיא בהקלטה שנחשפה על ידי האתר. "אין בהם צורך אמיתי ואנו יודעים לדאוג לביטחוננו", הוסיף הנשיא.

בתשובה לשאלה אחרת, בנושא אספקת הנשק האיראני לרוסיה, אמר הנשיא: "למה עלינו להרוג אחד את השני במקום לדבר?". בהתייחסות מרומזת להתנקשות בבכיר חמאס, איסמעיל הנייה, אמר פזשכיאן: "טרוריסט הוא טרוריסט. בין אם הוא ערבי, פרסי או יהודי. אם זו ישראל, אמריקה או איראן. אם הוא מתנקש, אז הוא טרוריסט".

פזשכיאן פנה לנציגי התקשורת שנכחו בפגישה: "זו כל הנקודה שלנו. אתם יכולים לפרסם את זה איך שאתם רוצים. בואו נגרום לכך שלא נלחם. מה שאנחנו יכולים לפתור בדיאלוג, בואו לא נפתור עם טילים ורובים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר