תיעוד: אלפי לבנונים בדרך לביירות. צילום: רשתות ערביות

פאניקה בלבנון: בעקבות תקיפות צה"ל - רבבות בורחים מדרום המדינה | תיעוד

התקשורת הערבית מדווחת על גל נוסף של פינויים המוניים • פקקי תנועה נרשמו בעיירות הסמוכות לגבול • כוחות יוניפי"ל דרשו מפקידיהם להתפנות, ומשרד הבריאות הלבנוני הורה לבתי החולים להיערך לקליטת פצועים • במקביל, צה"ל פתח אתר בשם "אל-מונקד" שמטרתו לפרסם אזהרות

[object Object]

בעקבות מאות התקיפות של צה"ל: התקשורת הערבית דיווחה היום (שני) על גל נוסף של המוני מפונים מהעיירות בדרום לבנון.

תיעוד: אלפי לבנונים בדרך לביירות

כלי תקשורת בלבנון דיווחו על פקקי תנועה בעקבות ההתפנות של תושבים והורים שאוספים את הילדים שלהם מבתי הספר. העומס בכבישים נרשם בעיקר באזור נבטייה ומחוץ לעיירות הקרובות לגבול. נציין כי עוד לפני התקיפות, כ-140 אלף לבנונים כבר התפנו מבתיהם בחודשים האחרונים.

מוקדם יותר, העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המזוהה עם חיזבאללה דיווח כי הפיקוד של כוחות יוניפי"ל דרש מכל פקידיה האזרחיים לעזוב עם משפחותיהם לאזורים בטוחים מצפון לנהר הליטאני.

בה בעת, משרד הבריאות הלבנוני דרש מבתי החולים במדינה להפסיק את כל הניתוחים "שאינם דחופים", כדי לפנות מקום לקליטת פצועים מהתקיפות של צה"ל.

פאניקה בלבנון: רבבות תושבים בורחים מדרום המדינה

בתוך כך, צה"ל פתח אתר בשם "אל-מונקד'" (המציל*) שמטרתו לפרסם אזהרות עבור תושבי לבנון כדי שישמרו על ביטחונם. באחת האזהרות באתר נכתב כי "חיזבאללה פועל כדי לאלץ את צה"ל לפעול נגד אתרים צבאיים בכפרים. הצבא לא רוצה לפגוע בכם. התקיפות של צה"ל נמשכות. אם אתם נמצאים במבנה שחיזבאללה משתמש בו או קרובים אליו, עליכם להתרחק מהכפר ולטווח של אלף מטר באופן מיידי, עד שתקבלו מסר חדש. כל מי שנמצא בקרבת אנשי חיזבאללה והמתקנים שלו או אמצעי הלחימה - חייו נתונים בסכנה".

כמו כן, תיעודים מלבנון הציגו כיצד צה"ל הזהיר את התושבים - באמצעות השתלטות על שידורי הרדיו להתפנות מבתיהם לאזורים בטוחים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו